Gå til innhold

Store brystsmerter etter spising

Anbefalte innlegg

Gyro1365380800
Skrevet

HeiHar etter spising av mye fet mat hender det jeg for stoore brystsmerter, kan gå måneder i mellom, og det gjør så vondt at jeg har vært kjørt i ambulanse fra legevakten til aker en gang, men etter noen timer 4-10 går det over og ingen har funnet noe!! Har vært på ultralyd (etter galle/nyresten?), gastro med stang ned i magen, røngten (mr? sånn trommel du legges inn i på sentrum røngten) og ingen finner noe for problemet er jo ikke der når jeg har disse kontrollene. Dette har skjedd kanskje 10 ganger nå på 4 år.Hva er dette?

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer
Skrevet

Svar til Gyro.

Det er neppe utløst av noe i ditt hjerte. Umiddelbart vil man mistenke at disse smertene oppstår i galleveiene på grunnlag av krampelignende sammentrekninger p.g.a. inntak av store fettmengder. Ofte er det gallesten med i spillet, men det er ikke noen forutsetning, og du har angitt at ultralyd har avdekket "normale" galleveier.

Du synes grundig vurdert med henblikk på de fleste tilstander man kan tenke seg ved smerter av en slik karakter du beskriver. Du anfører ikke noe om alder eller kjønn, men jeg regner med at de undersøkelser du har fått foretatt på Aker sykehus er grundige og gode, og at eventuelle alvorlige årsaker til dine "fett-provoserte" smerter er så godt som utelukket. Du er utvilsomt vurdert ganske nøye med henblikk på en evetuell hjerteårsak til plagene dine.

Undersøkelsene du har fått gjort ved dine innleggelser på Aker vil måtte være foretatt i akutt-forløpet, og ville opplagt ha avdekket en mulig hjerteårsak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...