Gå til innhold

Jeg vil ikke være slave lenger.

Anbefalte innlegg

Gjest Eks-slaven

I dag starter jeg mitt røykeslutt opplegg. Har ikke fortalt noen om det, for hvis det ikke går så er det så vanskeig hvis alle vet.Derfor jeg skriver om det er inne som anonym. Men jeg er kjempemotivert og vil skal må klare det.

Jeg skal ikke bare pang legge røyken vekk. Men trappe ned- starter i dag på max ti, i morgen max ni osv til jeg e r på null.

(og vær så snill ikke kom med den "det opplegget vil aldri funke", for jeg tror dte her er det som best vil fungere for meg)

Kommer med oppdateringer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/169995-jeg-vil-ikke-v%C3%A6re-slave-lenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest levelenge

Flott !!! Jeg ville heller ikke være slave lenger. Røkte sigaretter i 28 år. Dårlig samvittighet, dårlig kondisjon etc.etc. jeg sluttet 5 ganger, på det meste 4 mndr. MEN. Da jeg endelig selv ønsket å slutte, klarte jeg det. Jeg røkte inntil 40 sigaretter daglig. Sluttet 1.2.03. straks 2 år siden. Følelsen av å ikke være slave lenger var så positiv: kunne ikke tenke meg å ta en røyk en gang til..

• 2 uker senere...
Gjest endelig ikke-røyker siden sommer

Uff, jeg er redd du gjør det vanskelig for deg selv.

A) Du forbeholder deg retten til å mislykkes, ja, du praktisk talt planlegger å mislykkes. og dermed forteller du ingen at du i det hele tatt skal slutte

B) Du skal trappe ned, ergo du skal gi røyken enda mer premiestatus enn den allerede har, fordi du nå skal belønne deg selv med en røyk etter å ha gått uten så og så lenge. Du vil kanske oppleve at røyken er mer og mer etterlengtet og dermed smaker søtere enn noensinne!

Det er kjempebra at du skal kvitte deg med slaveriet, men for din egen skyld: Les boka til Allen Carr, så lover jeg deg at du slipper abstinenser, depresjoner eller noe som helst ubehag.

Selv om du allerede har sluttet, bør du lese boka - den er verdt sin vekt i gull!

• 3 uker senere...
Gjest girasol

Hei! Er spent på hvordan det har gått med deg??? Jeg trodde nemlig også at det var måten å slutte på, trappe gradvis ned... men du verden, plutselig hadde jeg en dag da jeg bare "måtte" ha en ekstra røyk, og lovet meg selv at da skulle jeg røyke enda en mindre dagen etter... osv.osv. Jeg endte opp med å røyke enda mer etterhvert... Sier ikke dette for å være en negativ pessimist og ødelegge all moral, men sier det fordi jeg faktisk klarte å slutte!!! Men en måned senere enn planlagt, og bare fordi jeg våkna en mårra og tenkte: "i dag skal jeg ikke røyke før jeg blir absolutt røyksugen!" (Dvs.ingen "vanlig" mårrarøyk eller andre sigaretter pga.vane!!!) Og vet du hva? Jeg har ennå ikke blitt røyksugen! Og det er 10 1/2 mnd.sida :-) Lykke til videre med higen etter en røykfri tilværelse! Det er virkelig verdt det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...