Gå til innhold

Bok om sjalusi (din historie)


boka

Anbefalte innlegg

Jeg har fått i oppdrag å skrive bok om sjalusi. Det

er et stort prosjekt, som jeg gleder meg til å ta fatt

på. Det er litt usikkert enda hvordan utformingen

blir, men jeg vil gjerne høre din historie. Hvis du

vil skrive til meg (her på forum, eller på mail)

Det jeg er ute etter er, din historie om det å;

- Leve sammen med en sjalu partner - Ha

opplevd sjalusi blant venner/venninner - Sjalusi

når eksen finner seg en ny - Sjalusi i flerkulturelle

ekteskap/forhold - Leve i et forhold der sjalusi

har ført til vold - Hemmelig sjalusi ( der men sliter

med tanker som man ikke klarer å fortelle

om/sette ord på) - Evt. andre forhold.

I slike forhold, så er alle parter et offer. Derfor vil

jeg gjerne høre om tanker og følelser fra den som

er sjalu og den som er offer for en/ei sliter med

følelser som er vanskelige å kontrollere. Boka

skal gi et innblikk i tanker og følelser fra

forskjellige forhold.

På forhånd takk. Dette innlegget er lagt inn på

flere aktuelle forum.

Send meg gjerne en mail.

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hvem er du som skal skrive denne boken???

Jeg er sosionom og har jobbet en del med ungdom. Har selv levd i et forhold med en partner som var sykelig sjalu -og voldelig. Har lenge skrevet artikler og noveller. Jeg har derfor fått i oppdrag å skrive en bok. Den skal skrives i romanform, men jeg håper at noen kan gi meg en del inntrykk i fra "det virkelige liv", slik at det hele blir så autentisk som mulig.

Spør gjerne mer, Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest min historie

Hei...leste at du ville høre fra andre som hadde opplevd sjalusi.

Tenkte jeg skulle skrive min historie, kanskje den ikke hjelper så mye, og denne historien er ganske ille.

Jeg har levd med en gutt i to år som jeg var utrolig glad i. Han var kjempesnill mot meg den første tiden, og jeg følte at denne gutten var gutten i mitt liv(og alt det der)

Siden jeg har en del guttevenner, merket jeg etter en stund at han begynte å bli sjalu...jeg brydde meg ikke noe særlig om det, men roet meg selvfølgelig ned, og var ikke så mye sammen med de gamle vennene mine.

Men en dag, når jeg var på besøk hos naboen min(som selvfølgelig var et hankjønn), kom typen min på døra, og spurte etter meg..joda, kompisen min gikk og hentet meg, og når jeg kom ned bare dro han tak i armen min og kastet meg inn i bilen. Han kjørte meg hjem...banket meg opp til jeg ble bevisstløs og voldtok meg flere ganger.

Hvorfor jeg ble hos ham etter det, vet jeg ikke. (var jo litt glad i ham også). Men dette gjentok seg flere ganger, og etter en lang stund var det ikke bare fordi han var sjalu, men fordi han bare ville gjøre dette mot meg.

Etter den siste gangen han banket meg opp og voldtok meg, møtte jeg en mann som jeg ble veldig glad i. Han ble med meg til den nåværende exen min, og snakket hardt med ham, og holdt ham fast til jeg fikk hentet tingene mine.

Etter det har jeg verken sett eller hørt fra ham(og det er jeg jo glad for).

Men dette har ødelagt meg for livet.

Tør nesten ikke å være sammen med guttevennene min lenger, selvom den nåværende typen min sier det er greit om jeg er det.

Går og er stadig redd, i tillfelle jeg møter på eksen min.

Vennlig hilsen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...