Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer er plaget av kløe. Det virker som om ” det klør over hele kroppen ” uten at vi finner ut av hva det er. Vi har en del små røde ”stikk” som er fordelt over hele kroppen. Det klør mest om natten.Vi har tenkt på lopper som kunne være i huset men jeg er ukependler og kløingen forandrer seg ikke noe særlig når jeg er borte. Kommer det fra hundene?For 2-3 uker siden måtte vi avlive den ene som det siste året har vært så plaget med pels / hud problemer at den mer eller mindre klødde hele tiden . Veterinærene fant ikke ut av problemet men regnet med at det var en eller annen form for allergi?Den andre hunden har også ”kløe ” problemer men det holder vi i sjakk med Prednisolon som skal virke klø dempende.Har prøvet å søke på internett om smitte fra hund til menneske. Det er vel muligheter for både lopper og midd? Men hva er det vi lider av?

Fortsetter under...

Per Helsing, hudspesialist
Skrevet

Hei,

det høres ut som om det er tid for en tur til legen.

Når dere klør begge to, tyder dette i retning av noe overførbart. Lopper er en mulighet, men varer sjelden lenge, og som regel er det få forandringer i huden. Historien din passer nok best med skabb, og det er derfor naturlig å søke lege for å stille sikker diagnose og få behandling.

Lykke til !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...