Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Først og fremst: Er en gutt på 20.

Jeg har i flere år slitt med øyne som blir så veldig lett røde på det hvite. De er så godt som aldri "normale", selv ikke når jeg bruker blodkar-sammentrekkende øyedråper (clear-eyes). Jeg er ikke i noen stor grad plaget av kløe eller svie, slik som ved en vanlig infeksjon.

Jeg har vært hos øyespesialist, og han fant ut at jeg i tillegg til allergi hadde en betennelse på øynene. Jeg fikk kloramfenikol øyesalve som jeg gikk med i flere måneder, helt til betennelsen var vekke.

Men problemet har ikke gitt seg av den grunn. Når jeg våker om morraen er jeg helt rød-sprengt i øynene. Det blir litt bedre utover dagen, avhengig av dagsform. Men jeg føler aldri at de blir "normale".

Akkurat nå bruker jeg dråper som fjerner en del av det røde på øynene (clear-eyes). Men jeg vet at jeg ikke kan bruke for mye av slike dråper, og da er det problemene oppstår. Dette er rett og slett så sjenerende for meg at det ødelegger livskvaliteten min. Før jeg fikk vite om clear-eyes turde jeg ikke se folk i øynene, og isolerte meg helt. Bedre blir det ikke av at jeg får kommentarer.

Det jeg lurer på er om det finnes en slags behandling som kan fjerne problemet for alltid? Går det an å ta en operasjon? Finnes det noen andre behandlingsformer?

Takknemlig for svar!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17001-%C3%B8ye-problemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Claer-eyes bør brukes med forsiktighet. For det første kan du ha blitt allergisk mot konserveringsmidlene i denne. For det andre må blodgjennomstrømningen i øynene taes igjen, etter en periode der du ved hjelp av dråpene har hindret blod-tilførselen. Vil anbefale å bruke en lett irritasjonsdempende øyedråpe uten konserveringsmiddel, F.eks. Lomudal engangspipetter. Disse må du ha resept på. Clear eyes bør helst ikke brukes mer enn 1-2 dager i uken, ikke i det hele tatt om du har blitt allergisk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17001-%C3%B8ye-problemer/#findComment-78844
Del på andre sider

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Claer-eyes bør brukes med forsiktighet. For det første kan du ha blitt allergisk mot konserveringsmidlene i denne. For det andre må blodgjennomstrømningen i øynene taes igjen, etter en periode der du ved hjelp av dråpene har hindret blod-tilførselen. Vil anbefale å bruke en lett irritasjonsdempende øyedråpe uten konserveringsmiddel, F.eks. Lomudal engangspipetter. Disse må du ha resept på. Clear eyes bør helst ikke brukes mer enn 1-2 dager i uken, ikke i det hele tatt om du har blitt allergisk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17001-%C3%B8ye-problemer/#findComment-78941
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...