pandalakris Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 Forstår at du nå er ferdig med din operasjon. Kunne du ikke skrive litt om det du opplevde? En slags oppsummering av dagen. Håper alt går bra med deg!? p/s Ble du operert privat eller offentlig? 0 Siter
kira284 Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 Hei. Jeg ble operert på moxness klinikken i Trondheim og er kjempe fornøyd med dem. Vet jo selvfølgelig ikke hvordan slutt resultatet blir men opplevelsen var god. Følte meg litt som en deltaker i ekstrem forvandling. Ble først tatt med inn til kirurgen der han markerte med streker på magen det som skulle taes bort og flyttes. Så var det av med klærne og inn i en morgenkåpe, grønn lekker hette på hodet og blå plast sokker på beina. Akkurat da var jeg glad jeg ikke fikk lov til å ha med noen. Fikk meg ei seng og et beger med tabeletter som jeg måtte ta. Ei kjempe trivelig sykesøster var der og snakket med meg hele tiden og fikk meg til å føle meg rolig. Gruet meg masse til narkosen men det gikk helt fint. Ingenting å stresse for. Operasjonen varte i ca 2 1/2 time. Sov en time ekstra etter operasjonen og var ikke kvalm da jeg våknet.Det kirurgen hadde gjort var å fjerne nederste del av magen(1 kilo), festet navlen på nytt, fettsugde 1/2 kilo på hver side av magen og sydde sammen mage musklene fra ribb-bena og ned. Dro hjem ca 5 timer etter operasjonen og det gikk fint. Ikke vondt i selve operasjonssåret men magemusklene var ille. Best å ligge i ro ja. Måtte ha dren i to dager men det gikk greit. Brukte litt smertestillende første natta men har hatt overraskende lite smerter. Slitsomt til ryggen å gå krok bøyd men det er bare å ta det med ro. Er kjempe blå på sidene der jeg ble fettsugd. En ting som er litt kjipt er at magen min er større nå enn noen gang. Og stein hard. Skikkelig hoven men det er visst helt normalt. Føler meg ikke vel når jeg tar av bodyen jeg må ha på. Kjennes ut som om magen sprenges. Jeg er veldig heldig siden jeg har hatt hjelp hele uka av mannen min. Han er toppers. Vil anbefale å ha hjelp. Godt å bare gjøre det man føler seg iform til. Er kjempe spent på å se resultatet når hevelsene er gått ned og jeg kan gå oppreist igjen. Håper du fikk noe nyttig info av dette. 0 Siter
pandalakris Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Skrevet 16. januar 2005 Hei. Jeg ble operert på moxness klinikken i Trondheim og er kjempe fornøyd med dem. Vet jo selvfølgelig ikke hvordan slutt resultatet blir men opplevelsen var god. Følte meg litt som en deltaker i ekstrem forvandling. Ble først tatt med inn til kirurgen der han markerte med streker på magen det som skulle taes bort og flyttes. Så var det av med klærne og inn i en morgenkåpe, grønn lekker hette på hodet og blå plast sokker på beina. Akkurat da var jeg glad jeg ikke fikk lov til å ha med noen. Fikk meg ei seng og et beger med tabeletter som jeg måtte ta. Ei kjempe trivelig sykesøster var der og snakket med meg hele tiden og fikk meg til å føle meg rolig. Gruet meg masse til narkosen men det gikk helt fint. Ingenting å stresse for. Operasjonen varte i ca 2 1/2 time. Sov en time ekstra etter operasjonen og var ikke kvalm da jeg våknet.Det kirurgen hadde gjort var å fjerne nederste del av magen(1 kilo), festet navlen på nytt, fettsugde 1/2 kilo på hver side av magen og sydde sammen mage musklene fra ribb-bena og ned. Dro hjem ca 5 timer etter operasjonen og det gikk fint. Ikke vondt i selve operasjonssåret men magemusklene var ille. Best å ligge i ro ja. Måtte ha dren i to dager men det gikk greit. Brukte litt smertestillende første natta men har hatt overraskende lite smerter. Slitsomt til ryggen å gå krok bøyd men det er bare å ta det med ro. Er kjempe blå på sidene der jeg ble fettsugd. En ting som er litt kjipt er at magen min er større nå enn noen gang. Og stein hard. Skikkelig hoven men det er visst helt normalt. Føler meg ikke vel når jeg tar av bodyen jeg må ha på. Kjennes ut som om magen sprenges. Jeg er veldig heldig siden jeg har hatt hjelp hele uka av mannen min. Han er toppers. Vil anbefale å ha hjelp. Godt å bare gjøre det man føler seg iform til. Er kjempe spent på å se resultatet når hevelsene er gått ned og jeg kan gå oppreist igjen. Håper du fikk noe nyttig info av dette. Tusen takk for god info. Det er alltid greit å få vite så mye som mulig på forhånd. Skal ha mannen min hjemme den første uken. Etter det må jeg vel kunne klare meg selv.Begynner å grue meg litt. Ikke for operasjonen,for jeg er op.8 ganger de siste 4 årene,men er mer engstelig for tida etterpå. Er ikke spesielt flink til å ta det med ro,og det er jo viktig for et godt resultat. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.