Gå til innhold

Kosthold og psykisk helse


Gjest kosthold og psykisk helse

Anbefalte innlegg

Gjest kosthold og psykisk helse

Noen som har merket bedring ved å legge om til et bedre kosthold? Tenkte jeg skulle ta en slik hårmineralanalyse for å finne ut hva jeg mangler og hva jeg har for mye av. Noen som har gjort dette og syntes at det nyttet? Hvor kan jeg evt. gjøre dette? Legen forteller meg vel ikke hva jeg har mye av og lite av av mineraler og vitaminer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mystic Blackie

Kan ikke svare deg på faglig grunnlag, men kan dele mine personlige erfaringer med deg.

Jeg sliter med depresjon. Merker at når jeg spiser sundt har jeg det bedre. Ved sjokoladeinntak er verden et helsikke å leve i for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest matermedisin

Har selv aldri slitt med alvorlige saker rent psykisk, men har vært ekstremt plaget av PMS. På det verste har det gjort meg deprimert og irritabel, og jeg har også trukket meg vekk fra andre mennesker fordi jeg ikke har maktet det sosiale. Jeg merket også at jeg ble mye mer sjenert og redd for å åpne munnen hvis jeg var sammen med mer enn en person om gangen. Hjemme var jeg en "drage" - alt kom ut der...

Jeg la om kostholdet for ett år siden, og alt dette er totalt forsvunnet.

Det er en streng diett, men det er verdt det. Aldri sukker, gjær, boksemat eller tilsetningsstoffer - kun "ren" mat.

Forklaringen jeg har fått, er at det vi spiser har en viss innvirkning på hormonene (spør meg ikke hvordan...), som i sin tur er avgjørende for psyken.

Regelmessige måltider er også viktig.

Gjør et forsøk - men ikke gi opp for for! Gi deg selv minst et halvt år for å avgjøre om det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phenomena

Jeg har angst.

Var ekstremt redd for å dø i ung alder.

La om kostholdet, har tatt av 20 kilo og sørget for å få i meg nok vitaminer. Før levde jeg i stor grad på sjokolade. Nå får jeg i meg den maten jeg trenger. Da har jeg energi til å trene en del, og det demper angsten. Har ikke hatt et skikkelig anfall med angst siden jeg kom igang med skikkelig mat og trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kosthold er viktig

Jeg tok håranalyse, menhadde ikke råd til å følge opp anbefalingene ved å kjøpe tilskudd. Ville kommet meg på minst 10.000.

Ellers så har jeg det best psykisk hvis jeg unngår for mye kaffe, for mye alkohol og kaker og søtsaker. Alt som jeg liker egentlig. Dessverre. Derfor er det vanskelig. Men klarer det i perioder og da er jeg klart roligere og mindre deprimert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...