Gå til innhold

Hvordan kan jeg hjelpe henne??


Gjest rådvill venninne

Anbefalte innlegg

Gjest rådvill venninne

Jeg har en venninne med en kjæreste som er sykelig sjalu. Jeg ser at forholdet ikke er bra for henne og at hun burde komme seg fra ham så fort som mulig. Men hun er jo forelsket, og han er "verdens snilleste" når hun føyer seg etter ham..

Jeg føler at jeg har sagt det jeg kan si til henne for å advare, men det hjelper lite. Er veldig redd for henne, og vil ikke sitte og se på at hun blir ødelagt og brutt ned.

Hva kan jeg gjøre for å få henne ut av det? Er det noen jeg kan kontakte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nå gjerne slik her i verden at vi må erfare selv for å lære, så er redd du må vente til hun oppdager dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må selv ta stilling til hvem hun vil være sammen med. Du har sagt hva du mener, og mer hverken kan eller bør du vel gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rådvill venninne

Det er nå gjerne slik her i verden at vi må erfare selv for å lære, så er redd du må vente til hun oppdager dette selv.

Dette er ikke noe hun kommer seg ut av selv, han manipulerer henne og truer med å ta livet av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohoo

Dette er ikke noe hun kommer seg ut av selv, han manipulerer henne og truer med å ta livet av seg.

Alt har en ende.

Etter hvert som forholdet går sin gang kommer ting til å forandres i den ene retningen eller den andre, det kan foreksempel ende med at han finner en annen, eller at hans handlinger overskrider hennes tolleransegrenser så hun til slutt våkner opp.

Men et par år kan det nok ta.

Jo mer du maser på, jo lenger ned i hengemyra kan hun synke, da hun kanskje vil fjerne seg bort fra deg for å slippe å bli minnet på den lille stemmen hun har inni seg fra før (at han ikke respekterer henne), og når hun har mindre kontakt med omverdenen, får han mer taket på henne. Vær tydelig på hva du mener, men ikke nevn det til stadighet. Ta vare på vennskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...