Gå til innhold

Selvhevding og skyldfølelse


Gjest skyldfølelse

Anbefalte innlegg

Gjest skyldfølelse

Synes det er vanskelig å hevde meg selv. Får skyldfølelse hvis jeg gjør det. Liker ikke å "være slem mot andre" og si ifra og vise aggresjon hvis noen tråkker over grensene mine. Dette har gjort meg selvutslettende. Hvorfor har jeg slik skyldfølelse, også mange år etterpå? Jeg får skyldfølelse hvis jeg blir sint og sier ifra og tar vare på meg selv? Hva kommer dette av og hvordan kan jeg jobbe med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vær rolig

Det er bra at fok sier i fra når noe irriterer men det brø gjøres uten at du er sint. Om du føler deg sint så vent med å si fra til du er rolig. Noen ganger kan det også bare være lurt å stille den andre spørsmål. Det kan gi den andre en tankevekker. Men det er ikke lett å si i fra uten å vise sinne om det er noe som går veldig inn på en men smart er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

For det første trenger du ikke bli sint for å markere dine grenser.

For det andre er det bedre for andre om du er tydelig på dine grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...