Gå til innhold

Typisk mannfolk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har selvfølgelig rett.

Men det der er så mye lettere sagt enn gjort.

Jeg hadde aldri orket å leve i det grisehuset som hadde vært her da.

Hei,

Greit, men da bør man fokusere på diskusjonen "hvor skittent er akseptabelt?", og ikke "han/hun vil ikke gjøre som jeg mener".

Når den ene part setter seg om som den som skal definere "hvor rent er rent", så har vedkommende allerede utropt seg til "sjef for husarbeidet", og kan ikke klage hvis den andre parten ikke vil være med. (Dette gjelder selvsagt uansett kjønn.)

Med vennlig hilsen

• Svar 301
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

77

• Spirello

12

• Ade|ina

7

• Babette

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Hei,

Greit, men da bør man fokusere på diskusjonen "hvor skittent er akseptabelt?", og ikke "han/hun vil ikke gjøre som jeg mener".

Når den ene part setter seg om som den som skal definere "hvor rent er rent", så har vedkommende allerede utropt seg til "sjef for husarbeidet", og kan ikke klage hvis den andre parten ikke vil være med. (Dette gjelder selvsagt uansett kjønn.)

Med vennlig hilsen

Nei, det var vel egentlig det jeg prøvde å si også.

Jeg har tatt konsekvensen av det og gjort noe med det. Ikke for alltid, men for en periode.

Jeg er jo lenket fast til kjøkkenbenken jeg nå.(ironi)

Du husker vel kontantstøttedebatten?

Skrevet

Har ingen barn ennå, men en på vei..så vet ikke hvordan gubben min er i forhold til barnestell. Men han er flink til husarbeid, men hender han slurver ja... Eks: jeg bruker 2 timer på å vaske badet, han bruker 15 min. Han vasker ikke gulvet engang! Slitsomt å vaske og rydde etter de liksom har gjort det ja.. Er latskap og lite intersse tror jeg. de driter i om det blir igjen litt lort, det er ikke så nøye liksom..

At mannen din ikke klarer å kle på ungen uten skrik og ikke tørker bort grøt synes jeg var verre enn litt småslurv! DET hadde jeg ikke akseptert.. Han må da skjønne at det ikke går an selv???

2 timer? Hvor stort bad har du egentlig?

Skrevet

Nei, det var vel egentlig det jeg prøvde å si også.

Jeg har tatt konsekvensen av det og gjort noe med det. Ikke for alltid, men for en periode.

Jeg er jo lenket fast til kjøkkenbenken jeg nå.(ironi)

Du husker vel kontantstøttedebatten?

Du får bryte lenkene! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

*lol*

Eller hva gjør de på badet slik at det skal bli så skittent?

Med vennlig hilsen

Gjest osiris
Skrevet

"Jeg gir opp snart å be ham om hjelp like greit å gjøre ting selv enn at det skal bli sånne irritasjoner."

Tror nøkkelen ligger i setningen du skrev ovenfor. Du betrakter husarbeidet som ditt ansvar og at han hjelper deg hver gang han gjør noe i huset. Hva med å ha likt ansvar?

Av og til kan det til og med være godt for helsa å senke forventingsnivået til hvor perfekt et hus skal være. :o)

Skrevet

Har ingen barn ennå, men en på vei..så vet ikke hvordan gubben min er i forhold til barnestell. Men han er flink til husarbeid, men hender han slurver ja... Eks: jeg bruker 2 timer på å vaske badet, han bruker 15 min. Han vasker ikke gulvet engang! Slitsomt å vaske og rydde etter de liksom har gjort det ja.. Er latskap og lite intersse tror jeg. de driter i om det blir igjen litt lort, det er ikke så nøye liksom..

At mannen din ikke klarer å kle på ungen uten skrik og ikke tørker bort grøt synes jeg var verre enn litt småslurv! DET hadde jeg ikke akseptert.. Han må da skjønne at det ikke går an selv???

Jeg ville heller si at du bruker ekstremt lang tid på badet. Jeg skrubbet badet i går og brukte ca 1 time, og da skinte det fra alle kanter.

Skrevet

"Jeg gir opp snart å be ham om hjelp"

Jeg synes alltid det er interessant når kvinner snakker om menn som "hjelper til" med husarbeid og egne unger.

Det sier ganske mye om hvordan rollene er definert i hjemmet.

Mannen din ser vel på denslags oppgaver som primært din jobb, derfor har han heller ikke interesse nok til å gjøre det skikkelig. Han vet jo at du ordner det for ham uansett.

At han ikke klarer, er tulball. Det handler utelukkende om å gidde.

*applaus* det der er akkurat det samme som jeg har lekset opp for mannen i dette huset. Husvask er ikke min oppgave med meg som administrator og han som hjelper, men vår oppgave sammen. Dermed basta. Det tok en skikkelig krangel før han skjønte hva jeg mente. Det begynner å gli litt inn nå.

Skrevet

Ikke så stort... men når jeg skal vaske dusjkabinett, flere speil, skapdører, oppå skap, vaskemaskin oppå + inni, gulv, vask, do + komme til i kroker og kriker tar det tid... Men da blir det skinnende rein og! ; ) Så nøye vask gjør jeg kanskje en gang mnd, han har aldri rengjort badet sånn.. men det er greit for han vasker leiligheten, og da flytter han alle møbler og skikkelig pirkete. :)

Skrevet

Jeg ville heller si at du bruker ekstremt lang tid på badet. Jeg skrubbet badet i går og brukte ca 1 time, og da skinte det fra alle kanter.

Gjør ikke det skjønner du! ; ) Bruker veldig tid på dusjkabinettet da.. Må skrubbe det innvendig + utvendig og over med nal..

Har også mye speil som tar tid, og gulvet vasker jeg over to ganger.. Skal all shiten vekk tar det tid - men det er vedt det..

Gjest alive&kicking
Skrevet

Herregud til klaging da???? Jeg synes det hører ut som om mannen din er ganske flink jeg. Han gjør jo mye! Kanskje du skulle skryte litt mer av ham i stedet for å fokusere på at han gjør ditt og datt feil hele tiden. Blir jo ikke så motivert av det akkurat. Han forsøker jo i det mindste. Kjenner mange jeg som ikke gjør noe! De forsøker ikke en gang.

Du skriver at han har høy utdanning og god jobb, så da bringer han vel godt med penger i kassen da i det mindste. Ikke så rent lite det heller.

Skrevet

Gjør ikke det skjønner du! ; ) Bruker veldig tid på dusjkabinettet da.. Må skrubbe det innvendig + utvendig og over med nal..

Har også mye speil som tar tid, og gulvet vasker jeg over to ganger.. Skal all shiten vekk tar det tid - men det er vedt det..

Vil du ha adressen min?

Skrevet

Akkurat det slo meg også. ;)

Skrevet

Ikke så stort... men når jeg skal vaske dusjkabinett, flere speil, skapdører, oppå skap, vaskemaskin oppå + inni, gulv, vask, do + komme til i kroker og kriker tar det tid... Men da blir det skinnende rein og! ; ) Så nøye vask gjør jeg kanskje en gang mnd, han har aldri rengjort badet sånn.. men det er greit for han vasker leiligheten, og da flytter han alle møbler og skikkelig pirkete. :)

Spirello: vasker du inni vaskemaskina? Det har jeg aldri noensinne gjort enda. Nøyer meg med å rengjøre kammer for pulver og skyllemiddel av og til, samt å rense lofilteret.....

Skrevet

2 timer på å vaske badet?

Hm, jeg bruker to timer på hele huset. Tre etasjer, støvsuging, vaske gulv og vaske på to bad og et toalett. Og det er _ikke_ skittent her, det blir helt rent.

Så det med tiden er ikke avgjørende.

Bare et lite apropos ;)

Har du helt tomme hyller du da eller? Eller ingen møbler så det bare er å feie over? Kan ikke skjønne at det kan bli reint i 3. etg. på 3 timer! Vi bor på 45 kvadrat, og når jeg vasker alene her bruker jeg to timer, tre hvis jeg tar badet, men da tas ikke badet fra topp til nå så pirkete..

Tar tid å støvsgue tepper som soger til seg dritt, flytte møbler, flytta alt i hyller og vinduskarmer og tørke støv, vaske speilgarderobe med nal så det blir pent uten striper..

Skrevet

Spirello: vasker du inni vaskemaskina? Det har jeg aldri noensinne gjort enda. Nøyer meg med å rengjøre kammer for pulver og skyllemiddel av og til, samt å rense lofilteret.....

Ikke inni trommelen, men glassvinduet.. det blir så stygt.

Skrevet

Herregud til klaging da???? Jeg synes det hører ut som om mannen din er ganske flink jeg. Han gjør jo mye! Kanskje du skulle skryte litt mer av ham i stedet for å fokusere på at han gjør ditt og datt feil hele tiden. Blir jo ikke så motivert av det akkurat. Han forsøker jo i det mindste. Kjenner mange jeg som ikke gjør noe! De forsøker ikke en gang.

Du skriver at han har høy utdanning og god jobb, så da bringer han vel godt med penger i kassen da i det mindste. Ikke så rent lite det heller.

Menn er ikke idioter som skal ha skryt fordi vi faktisk klarer å vaske på badet, mer enn kvinner skal ha skryt når de vasker.

Da har kvinnen allerede gjort seg til "sjef over badevaskingen".

Med vennlig hilsen

Skrevet

Har du helt tomme hyller du da eller? Eller ingen møbler så det bare er å feie over? Kan ikke skjønne at det kan bli reint i 3. etg. på 3 timer! Vi bor på 45 kvadrat, og når jeg vasker alene her bruker jeg to timer, tre hvis jeg tar badet, men da tas ikke badet fra topp til nå så pirkete..

Tar tid å støvsgue tepper som soger til seg dritt, flytte møbler, flytta alt i hyller og vinduskarmer og tørke støv, vaske speilgarderobe med nal så det blir pent uten striper..

Har du vurdert å skaffe deg jobb på et laboratorium?

Du høres "noget fanatisk" ut! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Vil du ha adressen min?

kom med den du! ; ) Men da kommer jeg over for kake (du er flink til å lage kaker hva?) og ikke vaske.. hehe..

skal ikke si noe jeg, ikke gjort en dritt her på leeeenge.. så er ikke superreit her nå for tida, men men.. er ryddig i hvert fall. Fikk vaska to maskiner i dag og tatt ut av oppvaskmaskina - skal ta helskrub av badet lørdag.. uff, er ikke glad i å vaske jeg heller nei.. men orker ikke synlig shit, men tåler litt støv og bøss da..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...