Gå til innhold

Typisk mannfolk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke inni trommelen, men glassvinduet.. det blir så stygt.

Du har sikkert skjønt at du vasker badet uvanlig nøye, så da skjønner du nok at mannen din ikke kan følge opp på noe sånt. Jeg hadde heller ikke giddet, jeg bruker 15 minutter toppen, og da har jeg rukket gulvet også. Det er da ingenting å flytte og sånt på et bad.

Oppå skapet vasker jeg innimellom men slett ikke hver uke.

• Svar 301
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

77

• Spirello

12

• Ade|ina

7

• Babette

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Menn er ikke idioter som skal ha skryt fordi vi faktisk klarer å vaske på badet, mer enn kvinner skal ha skryt når de vasker.

Da har kvinnen allerede gjort seg til "sjef over badevaskingen".

Med vennlig hilsen

Kloke ord. Innser at jeg har gått i fella for lengst. *banner instendig*

Skrevet

OK- må innrømme at har hendt at jeg har vaska døra i vaskemaskina, men det er nok ikke så ofte. Er nok en kvinne som er litt overbærende til litt flekker og støv...

Skrevet

Har du vurdert å skaffe deg jobb på et laboratorium?

Du høres "noget fanatisk" ut! ;-)

Med vennlig hilsen

Hehe.. neida, er ikke det skjønner du! Men når jeg først gjør reint så gjør jeg det ordentlig.. Men nå er det ikke gjort noe her på altfor lenge.. så får vel spørre pent om gubbe gidder.. : ) Jeg orker ikke. så tåler litt shit skjønner du, bare det ikke synes så godt. Rot derimot tåler jeg ikke..

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Du får bryte lenkene! ;-)

Med vennlig hilsen

Joda, men da er jeg tilbake der jeg var.

Alternativet er sliksmisse,og det ser jeg ikke på som riktig løsning for meg/oss.

Ville egentlig bare frem til at man må finne sine egne løsninger, selv om det ikke alltid stemmer overens med hva som er politisk korrekt.

Skrevet

Har du helt tomme hyller du da eller? Eller ingen møbler så det bare er å feie over? Kan ikke skjønne at det kan bli reint i 3. etg. på 3 timer! Vi bor på 45 kvadrat, og når jeg vasker alene her bruker jeg to timer, tre hvis jeg tar badet, men da tas ikke badet fra topp til nå så pirkete..

Tar tid å støvsgue tepper som soger til seg dritt, flytte møbler, flytta alt i hyller og vinduskarmer og tørke støv, vaske speilgarderobe med nal så det blir pent uten striper..

Har ekstremt lite pynteting. Og akkurat støvtørking gjør jeg ikke hver uke, for å si det sånn. Mer sånn innimellom, for det er noe av det verste jeg vet...

Men jeg støvsuger og vasker gulv. Badene: vasker dusjkabinett, badekar, vaskene, toalettene, de få hyllene som er der.(har mest skap) Tørker over med sånn microfiber pusseklut til slutt på vasker, kraner og toaletter. Støvsuger eller mopper gulvene, og vasker etterpå.

Det tar virkelig ikke lang tid.

Kjøkkenbenken+vask tar jeg innimellom gjennom uka.

Bare støvsuging tar vel kanskje tre kvarter, ihvertfall ikke mer.

Jobber raskt og effektivt, da ;)

Og jeg er ikke slurvete heller. Men som sagt, støvtørking gjør jeg noe sjeldnere.

Skrevet

kom med den du! ; ) Men da kommer jeg over for kake (du er flink til å lage kaker hva?) og ikke vaske.. hehe..

skal ikke si noe jeg, ikke gjort en dritt her på leeeenge.. så er ikke superreit her nå for tida, men men.. er ryddig i hvert fall. Fikk vaska to maskiner i dag og tatt ut av oppvaskmaskina - skal ta helskrub av badet lørdag.. uff, er ikke glad i å vaske jeg heller nei.. men orker ikke synlig shit, men tåler litt støv og bøss da..

Jeg er en reser på sjokolademuffins, så bare kom du.

Jeg skal skaffe meg vaskehjelp i mitt nye liv, det høres helt fantastisk ut. Jeg liker å ha det rent, pent og hyggelig rundt meg, men synes det er skikkelig kjedelig å vaske.

Har forresten hørt lite fra deg om magen i det siste. Alt vel?

Gjest Karikruskakli
Skrevet

Menn er ikke idioter som skal ha skryt fordi vi faktisk klarer å vaske på badet, mer enn kvinner skal ha skryt når de vasker.

Da har kvinnen allerede gjort seg til "sjef over badevaskingen".

Med vennlig hilsen

Enig jeg også.

Selv får jeg bare høre dette: Du elsker jo å rydde og vaske!

Når jeg henter støvsugern så sier han: Skal du ut på tur med bikkja di nå?

Han er så fryktelig morsom ser du. (i egne øyne)

Skrevet

Du har sikkert skjønt at du vasker badet uvanlig nøye, så da skjønner du nok at mannen din ikke kan følge opp på noe sånt. Jeg hadde heller ikke giddet, jeg bruker 15 minutter toppen, og da har jeg rukket gulvet også. Det er da ingenting å flytte og sånt på et bad.

Oppå skapet vasker jeg innimellom men slett ikke hver uke.

Har ikke bedt han om å vaske badet sånn heller jeg.. Jeg gjør ikke det hver uke sjøl.. kanskje en gang i mnd. Gubbe vasker gulver i stua + tørker støv der, mens jeg tar badet skikkleig.. og da kabinett og alt.. da tar det tid, men dette gjøres som sagt ikke hver uke nei...

er ikke helt fanatisk da. : ) Jeg slipper faktisk ganske billig unna når det gjelder vasking jeg, for gubbedyret er flink til det, men han er ikke alltid loike nøye som meg da, men jeg sier ikke noe om det til han da.. da gidder han ikke gjøre noe, og det er forståelig..

Skrevet

Gjør ikke det skjønner du! ; ) Bruker veldig tid på dusjkabinettet da.. Må skrubbe det innvendig + utvendig og over med nal..

Har også mye speil som tar tid, og gulvet vasker jeg over to ganger.. Skal all shiten vekk tar det tid - men det er vedt det..

Glem nalen og bruk tøkerullpapir istedet.

Innvendig sprayer du på såpe beregnet for dusj.

Spyl av med dusjen, tørk over med tørkerullpapir.

Utvendig vasker du av såpa med en fuktig klut og tørker over med tørkerullpapir.

Da går det mye raskere ser du;o)

Skrevet

Jeg er en reser på sjokolademuffins, så bare kom du.

Jeg skal skaffe meg vaskehjelp i mitt nye liv, det høres helt fantastisk ut. Jeg liker å ha det rent, pent og hyggelig rundt meg, men synes det er skikkelig kjedelig å vaske.

Har forresten hørt lite fra deg om magen i det siste. Alt vel?

Er mest på snartmamma.. alt ser vel ut foreløpig, men lurer fælt på om det faktisk er liv da, men får jo håpe det... så jo nurket 8+4 på UL.. Er 10+0 i morra og skal på min første kontroll.. ikke blødd noe mer, men er skikkelig tappa for energi.. sov til kl. 16 på fredag, orka ikke gå på jobb. tror det er pga lavt blodtrykk og mulig lite jern...

Men ellers er formen tipp topp! ; ) Takk for det, din da? Skal du til lege? Skjønner godt frustrasjonen din..

Skrevet

Glem nalen og bruk tøkerullpapir istedet.

Innvendig sprayer du på såpe beregnet for dusj.

Spyl av med dusjen, tørk over med tørkerullpapir.

Utvendig vasker du av såpa med en fuktig klut og tørker over med tørkerullpapir.

Da går det mye raskere ser du;o)

Ok, takk for tips.. skal prøve det neste gang, drittlei den hersens nalen som lager striper.. Men innvendig er det på en måte fettlag nederst som jeg MÅ bruke skurekrem for å få bort - vet det er fy fy, men det driter jeg i.. prøvd alt annent, men ikkenoe får det bort! bare oppvaskbørste med jif!

Skrevet

Har ekstremt lite pynteting. Og akkurat støvtørking gjør jeg ikke hver uke, for å si det sånn. Mer sånn innimellom, for det er noe av det verste jeg vet...

Men jeg støvsuger og vasker gulv. Badene: vasker dusjkabinett, badekar, vaskene, toalettene, de få hyllene som er der.(har mest skap) Tørker over med sånn microfiber pusseklut til slutt på vasker, kraner og toaletter. Støvsuger eller mopper gulvene, og vasker etterpå.

Det tar virkelig ikke lang tid.

Kjøkkenbenken+vask tar jeg innimellom gjennom uka.

Bare støvsuging tar vel kanskje tre kvarter, ihvertfall ikke mer.

Jobber raskt og effektivt, da ;)

Og jeg er ikke slurvete heller. Men som sagt, støvtørking gjør jeg noe sjeldnere.

Ok.. det gjør jeg og, men jeg mente 2 timer på hele leiligheten når jeg tar alt nøye jeg inkl. støvtørk.

DA skjønner jeg det er mulig.. : )

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Jo, men glassvinduet feier jeg over på 2 sekunder.

Det høres ut som du er enda nøyere enn meg.

Jeg vasket rundt badet til jul. Skrubba vegger altså. Ikke en gang da brukte jeg to timer.

Skrevet

Er mest på snartmamma.. alt ser vel ut foreløpig, men lurer fælt på om det faktisk er liv da, men får jo håpe det... så jo nurket 8+4 på UL.. Er 10+0 i morra og skal på min første kontroll.. ikke blødd noe mer, men er skikkelig tappa for energi.. sov til kl. 16 på fredag, orka ikke gå på jobb. tror det er pga lavt blodtrykk og mulig lite jern...

Men ellers er formen tipp topp! ; ) Takk for det, din da? Skal du til lege? Skjønner godt frustrasjonen din..

Nei, nei, ikke bare vær der, for der er ikke jeg *snufs* 10+0 allerede? Det er ikke så lenge siden du løp avgårde for å kjøpe testen. Så fort det går.

Jeg har time hos legen om en uke. Det er ikke sikkert at han kan gjøre noe fra eller til, men jeg vil i hvertfall høre med ham. Det er tross alt snart et halvt år siden siste p-pille, så såpass ustabile sykluser syns jeg er litt rart. Leser du på det nye forumet også?

Skrevet

Har du helt tomme hyller du da eller? Eller ingen møbler så det bare er å feie over? Kan ikke skjønne at det kan bli reint i 3. etg. på 3 timer! Vi bor på 45 kvadrat, og når jeg vasker alene her bruker jeg to timer, tre hvis jeg tar badet, men da tas ikke badet fra topp til nå så pirkete..

Tar tid å støvsgue tepper som soger til seg dritt, flytte møbler, flytta alt i hyller og vinduskarmer og tørke støv, vaske speilgarderobe med nal så det blir pent uten striper..

"Vi bor på 45 kvadrat, og når jeg vasker alene her bruker jeg to timer, tre hvis jeg tar badet, men da tas ikke badet fra topp til nå så pirkete.."

Jøye meg, enten så må du være ekstremt pirkete eller så må du da drive med andre ting innimellom? Ta lange pauser e.l.

Ikke spydig ment altså, men så lang tid.

Skrevet

Ikke så stort... men når jeg skal vaske dusjkabinett, flere speil, skapdører, oppå skap, vaskemaskin oppå + inni, gulv, vask, do + komme til i kroker og kriker tar det tid... Men da blir det skinnende rein og! ; ) Så nøye vask gjør jeg kanskje en gang mnd, han har aldri rengjort badet sånn.. men det er greit for han vasker leiligheten, og da flytter han alle møbler og skikkelig pirkete. :)

Vasker man inni vaskemaskinen?

Har jeg aldri gjort...

Skrevet

Hei,

Enig i at det kan ha det; alternativt kan det bare være at han er uenig i hvor rene klærene behøver å være, og hvor rene gulvene behøver å være. Det *kan* være kjønnsrolle basert, men det kan også være at han mener at slike ting er bagateller.

Med vennlig hilsen

Men så lenge det ikke er bagateller for henne,så mangler han respekt for hennes synspunkter hvis han synes at han kan bestemme alene hvorvidt klærne skal være skitne/rene eller ikke. En mor er meget følsom for slikt, og det er forskjell på menn og kvinner.

Skrevet

Men så lenge det ikke er bagateller for henne,så mangler han respekt for hennes synspunkter hvis han synes at han kan bestemme alene hvorvidt klærne skal være skitne/rene eller ikke. En mor er meget følsom for slikt, og det er forskjell på menn og kvinner.

Hun synes jo at hun kan bestemme hva som er rent; hvorfor er hennes mening om dette viktigere enn hans?

Og hvorfor skal moren være "mer følsom" enn faren?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Du spiller jo rett inn i "kjønnsrollemønster-spillet" - ser du ikke det?

Du ser på det som "din oppgave å oppdra mannen til å hjelpe hjemme", og han skal gjøre det til din standard.

Hvem er det som bestemmer om klærene er rene nok? Hvem er det som bestemmer om gulvene er rene nok?

Selvsagt bør han hjelpe til 50% hjemme når begge er i jobb, men da har jo han like stor rett til å bestemme hva som er husarbeid, og hvor ofte det må gjøres?

Med vennlig hilsen

Og det blir vanskelig hvis den ene parten synes ikke det er viktig med rene gulv (ofte mannen), mens alle andre gjerne vil ha dem rene.

Når et menneske synker for langt i sin egen møkk kommer samfunnet inn og tar over. Hvem skal bestemme hvor grensen går der? Barn blir tatt fra foreldrene sine som ikke greier å vaske og stelle dem, et sted går grensen og det er ikke riktig at damer skal senke standarden for å gi mannen 'fri'.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...