Gå til innhold

Konfirmasjonsgave- hvor mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er nå en stund til ennå, men eldste sønnen til sambo skal konfirmeres, og nå er planleggingen i gang.

Eller i den grad foreldrene prater sammen da... *sukk*

Hva er vanlig å gi i gave? Vi skal vel betale halve selskapet og i tillegg skal han få en gave.

Hva ga dere?

Gjest Dame55
Skrevet

Les mitt svar på tråden under, beklageligvis ble det en feil fra min side hvor jeg sendte innlegget.

Skrevet

Synes man skal gi det man synes man har lyst til og råd til. Jeg håper egentlig å få gitt 10.000 til mine barn, men samtidig er det jo litt kjedelig hvis de bruker det opp på tull da...

For tiden har vi dårlig råd, så jeg gir ikke så mye til andre slektninger. For noen år siden var det 400. Håpe kanskje å få gitt ca 1000 nå.

Skrevet

Synes man skal gi det man synes man har lyst til og råd til. Jeg håper egentlig å få gitt 10.000 til mine barn, men samtidig er det jo litt kjedelig hvis de bruker det opp på tull da...

For tiden har vi dårlig råd, så jeg gir ikke så mye til andre slektninger. For noen år siden var det 400. Håpe kanskje å få gitt ca 1000 nå.

Hm, det er de pengene som skal strekkes og strekkes til helst det uendelige, da.

Hadde ikke konflikten vært så himla stor, så er det ikke sikkert dette hadde vært så vanskelig. Skulle gjerne gitt 10 000 vi også, men det går bare ikke.

Gjest alive&kicking
Skrevet

Jeg synes ungene har et sykt forhold til penger. Samtalen mellom konfirmantene i fjor gikk på hvor mye penger de fikk. En i min krets fikk BARE 20.000 (til sammen av alle pengegaver) og ble nesten utstøtt av de andre som fikk over dobbelt så mye.

Mine unger hadde kanskje fått 10.000, men da hadde jeg nok øremerket de til noe.

Heldigvis har jeg ikke konfirmant på lang tid ennå, men da er det kanskje snakk om 100.000 for alt jeg vet.....

Skrevet

Jeg synes ungene har et sykt forhold til penger. Samtalen mellom konfirmantene i fjor gikk på hvor mye penger de fikk. En i min krets fikk BARE 20.000 (til sammen av alle pengegaver) og ble nesten utstøtt av de andre som fikk over dobbelt så mye.

Mine unger hadde kanskje fått 10.000, men da hadde jeg nok øremerket de til noe.

Heldigvis har jeg ikke konfirmant på lang tid ennå, men da er det kanskje snakk om 100.000 for alt jeg vet.....

Ja, her har du virkelig et godt poeng. Jeg kommer til å legge rimelig sterkt press på min egen sønn den dagen konfirmasjonen kommer. Han skal kunne begrunne valget sitt rimelig godt. Økonomi er ikke et godt argument i mine ører.

Vi har nå hørt litt rundt, og det virker som om alt mellom 7- 10 000 fra foreldrene er vanlig å gi.

Jeg blir svett bare av tanken. Vi har ikke så mye penger, og jeg vet at en liten gave fra vår side vil bli et tema :-(

Vel, nok om det, vi gir etter evne og det får de vel være fornøyd med.

Gjest alive&kicking
Skrevet

Ja, her har du virkelig et godt poeng. Jeg kommer til å legge rimelig sterkt press på min egen sønn den dagen konfirmasjonen kommer. Han skal kunne begrunne valget sitt rimelig godt. Økonomi er ikke et godt argument i mine ører.

Vi har nå hørt litt rundt, og det virker som om alt mellom 7- 10 000 fra foreldrene er vanlig å gi.

Jeg blir svett bare av tanken. Vi har ikke så mye penger, og jeg vet at en liten gave fra vår side vil bli et tema :-(

Vel, nok om det, vi gir etter evne og det får de vel være fornøyd med.

Jeg ble konfirmert for mer enn 15 år siden. Jeg fikk da en tusenlapp fra mor og far + hele selskapet. Jeg var vel en av de som fikk minst den gang, en av de andre fikk over 20.000. Men jeg har da fått mest vil jeg tro av omtanke og oppfølging og jeg hadde de "snilleste" foreldrene på mange måter.

Jeg fikk imidlertid penger for å holde meg unna røyk og fikk sponsa lappen. Det var det ikke så mange andre som fikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...