Gå til innhold

Bare lei- eller deprimert?


Gjest mattja

Anbefalte innlegg

Gjest mattja

Jeg gledet meg slik til jul, men den gikk så altfor fort. Og nå, når den er over, føler jeg meg så uendelig tom! Kan dette være depresjon? Jeg får ikke til å legge meg om kvelden heller, sitter oppe til 3-4 tida selv om jeg egentlig er trøtt.Og jeg får ingenting gjort,er helt tiltaksløs. Føler meg ikke spes. trist egentlig (men heller ikke glad). Lengter bare hjem til fam.mange hundre mil unna og tilbake til juleferien...snufs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tjohooo

Snart er det vinterferie. Så er det påskeferie. Så er det sommerferie. Og så er det juleferie igjen!

Og i mellomtiden må man prøve å finne noe å kose seg med i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mattja

Snart er det vinterferie. Så er det påskeferie. Så er det sommerferie. Og så er det juleferie igjen!

Og i mellomtiden må man prøve å finne noe å kose seg med i hverdagen.

Sant nok. Har ikke vinterferie jeg da,og nesten ikke påskeferie heller.Men får glede meg til sommeren i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Sant nok. Har ikke vinterferie jeg da,og nesten ikke påskeferie heller.Men får glede meg til sommeren i hvert fall.

Første året du bor hjemmefra eller?

Kjipt å bli voksen. Men hvis man bare greier å skape en hyggelig hverdag kan det da være riktig positivt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mattja

Første året du bor hjemmefra eller?

Kjipt å bli voksen. Men hvis man bare greier å skape en hyggelig hverdag kan det da være riktig positivt også.

Nei, det er ikke første året hjemmefra, jeg har bodd vekke i 3 år tidligere. Men det er første året jeg bor så langt unna.Før kunne jeg bare dra hjem en helg når jeg følte for det, det er ikke så enkelt nå. Men det blir forhåpentligvis bedre om noen dager, når jeg begynner på skolen igjen, og får tankene over på annet enn de der hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Nei, det er ikke første året hjemmefra, jeg har bodd vekke i 3 år tidligere. Men det er første året jeg bor så langt unna.Før kunne jeg bare dra hjem en helg når jeg følte for det, det er ikke så enkelt nå. Men det blir forhåpentligvis bedre om noen dager, når jeg begynner på skolen igjen, og får tankene over på annet enn de der hjemme.

Sånn hadde jeg også det da jeg bodde laangt borte, særlig da jeg reiste ned igjen etter ferier, kom alene til leiligheten og så mørkt på alt. Men, som du sier, det gikk seg til når hverdagen kom igang igjen og jeg fikk tankene over på noe annet. Går nok greit for deg og skal du se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest rutangis netu

Hvis det gir seg når du får kontakt med medelevene igjen, så er det nok ikke depresjon. Men hvis du fortsatt føler deg nede da, så bør du nok følge med ialle fall. Viktig ikke å bure seg inne iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn hadde jeg også det da jeg bodde laangt borte, særlig da jeg reiste ned igjen etter ferier, kom alene til leiligheten og så mørkt på alt. Men, som du sier, det gikk seg til når hverdagen kom igang igjen og jeg fikk tankene over på noe annet. Går nok greit for deg og skal du se ;)

Tusen takk for trøstende ord! Følte meg ikke høy i hatten da jeg satt ensom på hybelen min. Men i dag var første skoledag, og vet du hva, jeg er faktisk i MYE bedre humør allerede!!:) Hjalp å treffe folk igjen og komme i gang med noe!Jeg og ei venninne tok oss en tur på kafe etter skolen, og pratet i mange timer. Det var så koselig. Gikk også en lang tur og fikk mye frisk luft. Det gjorde godt.Så "depresjonen" min var nok ingen depresjon, likevel-heldigvis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det gir seg når du får kontakt med medelevene igjen, så er det nok ikke depresjon. Men hvis du fortsatt føler deg nede da, så bør du nok følge med ialle fall. Viktig ikke å bure seg inne iallefall.

Takk for svar! "Depresjonen" min var ingen depresjon likevel, viste det seg:) Følte meg nok bare litt ensom på hybelen min. Nå er alt blitt mye bedre, jeg har truffet igjen klassevennene, og har allerede mange planer for våren! Du verden hvor fort "det indre været" kan skifte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rutangis netu

Takk for svar! "Depresjonen" min var ingen depresjon likevel, viste det seg:) Følte meg nok bare litt ensom på hybelen min. Nå er alt blitt mye bedre, jeg har truffet igjen klassevennene, og har allerede mange planer for våren! Du verden hvor fort "det indre været" kan skifte!

Så bra! I våre dager har vi nemlig alt for lett for å kalle det for depresjon hvis vi føler oss litt triste. Vi glemmer liksom at det er en helt normalt i mange situasjoner å være litt down. Feks når en har vært sammen med familie eller gode venner og hatt det koselig og så plutselig blir helt alene. ;-) Klart en føler seg litt trist i overgangen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...