Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har vondt i høyre skulder. Startet ca rundt jul, dvs vart en måned. Startet med vondt i skulderren når jeg holdt på med håndarbeid og når jeg satt ved pc'en. Det kommer og går litt, men nå har det etter hvert mest kommet. Smertene sitter liksom inni skulderen, ikke i muskulaturen utenpå. Har tidligere hatt senebetennelse (ikke diagnostisert) i tommel/pekefinger. "Musesyke"?

Jeg har derfor antatt at det er senebetennelse nå også, og har tattt det med ro. Kuttet ut (nesten) all data og håndarbeide. Men det gir seg ikke.

Nå var det noen som sa at det kanskje kunne komme fra ryggen, at noe var i klem der. Har en del stråling nedover armen og halt fram i hånden. Ikke intense smerter, men en murring. Regner med at jeg må ta en tur til legen snart om dette ikke gir seg. Men er det en nerve i klem, kan jeg kanskje like godt finne en kiropraktor med en gang?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17012-vond-skulder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Smerter som kjennes helt ut i fingrene skyldes ofte bukende mellomvirvelskiver i nakken, og skyldes for mye bøying av hodet. kan motvirkes med egentrening, spesielle øvelser veiledet av fysioterapeut. Det er viktig at du gjør noe med din daglige jobbestilling, ikke bare fortsetter som før og underkaster deg "passiv" behandling innimellom. Sjekk hos lege kan skille nakkeplager fra en lokal senebetennelse i skulderen, sistnevnte gir ikke strålesmerter lenger ned enn mot albuen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17012-vond-skulder/#findComment-78816
Del på andre sider

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Smerter som kjennes helt ut i fingrene skyldes ofte bukende mellomvirvelskiver i nakken, og skyldes for mye bøying av hodet. kan motvirkes med egentrening, spesielle øvelser veiledet av fysioterapeut. Det er viktig at du gjør noe med din daglige jobbestilling, ikke bare fortsetter som før og underkaster deg "passiv" behandling innimellom. Sjekk hos lege kan skille nakkeplager fra en lokal senebetennelse i skulderen, sistnevnte gir ikke strålesmerter lenger ned enn mot albuen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17012-vond-skulder/#findComment-78882
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...