Gå til innhold

Gynekolog

Gjest stoler ikke på fastlegen

Anbefalte innlegg

Gjest stoler ikke på fastlegen
Skrevet

Hvordan får man time hos gynekolog? Må man ha henvisning fra fastlegen? Hva er "god nok grunn" til å bruke gynekolg fremfor GU hos fastlegen?

Angela1365380318
Skrevet

Det er vel bare å finne en gynokolog å bestille time. Du trenger vel ikke en grunn, det er jo ikke et tivoli man snakker om, ingen går til gynekolog fordi de synest det er så gøy. Så om du bare skal på kontroll eller har plager tror jeg ikke spiller nonen rolle.

Gjest ex-bridget
Skrevet

Hvis du bare finner en gynekolog, så er de gjerne private og koster litt mer enn om du får en henvisning fra fastlegen din.

Jeg ønsket å bytte gynekolog i fjor, og da bare spurte jeg fastlegen min om han kunne anbefale noen, og da fikk jeg henvisning fra ham, og da var også prisen hos gynekologen rimeligere. Og du får også en del av summen skrevet opp i kortet som gir deg frikort etterhvert.

Skrevet

Jeg bruker aldri fastlengen min til GU. Pyton! Går til gynekolog. Hun tar også innvendig ultra og jeg føler at det gir meg en ekstra sikkerhet på at "uhumskheter" oppdages med større sikkerhet.

Gjest javeldå
Skrevet

Det er vel bare å finne en gynokolog å bestille time. Du trenger vel ikke en grunn, det er jo ikke et tivoli man snakker om, ingen går til gynekolog fordi de synest det er så gøy. Så om du bare skal på kontroll eller har plager tror jeg ikke spiller nonen rolle.

Der er nok litt forskjellig praksis rundt omkring. Jeg ringte til en gynekolog for å bestille tid, men fikk beskjed om at jeg måtte kontakte fastlegen min og få henvisning fra ham.

Skrevet

Jeg bruker aldri fastlengen min til GU. Pyton! Går til gynekolog. Hun tar også innvendig ultra og jeg føler at det gir meg en ekstra sikkerhet på at "uhumskheter" oppdages med større sikkerhet.

Helt enig. Som min gynekolog sier: Nå kan jeg se på UL, unormale tilstander jeg ikke kan kjenne. Betryggende med regelmessig UL syne jeg.

Skrevet

De som driver praksis med kommunal støtte krever vel henvisning etter hva jeg har forstått. Er jo litt prisforskjell her, med eller uten støtte.

Skrevet

Jeg har egen gynekolog. trenger ikke ha noen unnskyldning for det.. Bare ring legen din og be han sende deg en henvisning til gynekolog.. Han har ikke noe mer hvorfor... deler ikke mineunderlivsproblemer med legen min jeg..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...