Gå til innhold

Trenger hjelp nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på Aetat i forbindelse med at jeg skal på attføring og søke om dette. Har vært hos legen, og skrevet en plan for hva jeg vil studere og mål for dette. Hva skjer når jeg kommer på Aetat? Må jeg ta med attester og vitnemål første gang? Bestiller man time hos en veileder der, eller stikker man bare innom?

Har ikke tilgang på tlf, så jeg får ikke ringt de å spurt om dette, derfor lurer jeg på dette.

:)

Gjest Handlingsplan fylles ut sammen med saksbehandler på Aetat
Skrevet

Visste ikke at man skal skrive handlingsplan sammen med sin fastlege..

Trodde at man skrev handlingsplan sammen med en saksbehandler på Aetat jeg siden det er en av tingene som må gjøres når man er under yrkesrettet attføring

Du er den første personen som jeg har hørt om som skriver plan sammen med legen om hva slags mål du setter deg og hva du skal studere videre på attføring...

Legen bare skriver en søknadsskjema hvor han søker deg til yrkesrettet attføring, og skriver sine anbefalinger om hva du kan jobbe med og hva du ikke kan jobbe med...

Når legen har sendt en søknad hvor han søker deg til yrkesrettet attføring og du har fyllt ut ditt eget skjema.Da venter du til du får svar at attføringen er innvilget...

Da jeg gikk på attføring, fikk jeg et brev om at det var innvilget... Der etter fikk jeg et brev fra Aetat hvor dem innkalte til et felles informasjonsmøte om yrkesrettet attføring hvor du kunne få litt info. om du forskjellige rettighetene og tiltakene du kunne prøve...

Da fikk du også en handlingsplan som inneholdt diverse mål som du skulle nå og hva du ville studere som du skulle fylle ut på egen hånd og levere til saksbehandleren på aetat

Hvis du ønsker å få hjelp til å fylle ut handlingsplanen, kan du bestille deg en time hos din saksbehandler på Aetat. Da vil hun gjerne hjelpe deg å fylle ut selve handlingsplanen...

Gjest en-to-tre-4
Skrevet

Jeg stakk bare innom når jeg leverte søknad om attføring. Jeg var registrert der fra før pga permittering i forrige jobb, men du må ta med deg vitnemål og attester, skattekort og muligens en sånn likningsattest som viser inntekten din de tre siste årene. Jeg fikk også beskjed om at jeg skulle ha registrert meg som arbeidssøker på Aetat på internett før jeg kom ned, men fikk gjøre det hos Aetat mens de ventet på meg. Så fikk jeg brev om at det var innvilget, innkalling til felles infomøte om rettigheter og plikter og til slutt fikk jeg avtale med saksbehandler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...