Gå til innhold

Fare for å bli kriminell


Gjest StakkarsVrak

Anbefalte innlegg

Gjest StakkarsVrak

Jeg er så redd for å bli kriminell å havne på skråplanet, havne i fengsel å bli bare enda verre... jeg leser "den onde hyrde" av jens bjørneboe, og den er skremmende... tenk om jeg ikke fikser å jobbe, og ikke får noen trygd da... da kommer jeg sikkert til å reagere med vold mot noen eller gjøre innbrudd...

Har aldri foretatt noen lovbrudd tidligere, er 21 nå, men har hørt om folk som har hatt det slik, vært snille og greie, til de plutselig begynner å bli kriminelle...

Tenk om jeg blir sånn da...

Det farlige med dette er jo at jeg helt mister lysten til å gå på skolen nå... virker så nyttesløst...

Det må jo bare skje, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med din patetiske holdning blir du i alle fall kriminell!! Herregud da, ta deg sammen menneske!

Dessuten, kriminalitet er ingen sykdom, så du kan ikke bli ufrivillig kriminell liksom. Enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ikke bare skje. Det var en veldig merkelig holdning du har til kriminalitet. Kriminaliet er handlinger man gjør, ikke noe man plutselig eller gradvis bare blir. Bestem deg for å aldri utfør noen kriminelle handlinger, og voila! du blir aldri kriminell.

Ingen i Norge må bli kriminelle for å klare seg.

Er dette en form for tvangstanker du har, bør du kanskje ta det opp med legen din. Og slutt og les i den boka, hvis den gjør deg så bekymret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ikke bare skje. Det var en veldig merkelig holdning du har til kriminalitet. Kriminaliet er handlinger man gjør, ikke noe man plutselig eller gradvis bare blir. Bestem deg for å aldri utfør noen kriminelle handlinger, og voila! du blir aldri kriminell.

Ingen i Norge må bli kriminelle for å klare seg.

Er dette en form for tvangstanker du har, bør du kanskje ta det opp med legen din. Og slutt og les i den boka, hvis den gjør deg så bekymret!

Jeg har aldri hørt om eller møtt noen som bare var snille og greie, og som så plutselig ble kriminelle. Hvis du har et fast standpunkt angående dette, er det ikke noe du vil "begynne å bli". Hvorfor i all verden skulle du reagere med vold og lovbrudd når det er det du sist av alt ønsker og mest av alt frykter?

Slapp av, og forsøk å tenk mindre på dette. Er det umulig for deg, ta det opp med legen din, og spør om det kan være tvangstanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StakkarsVrak

Med din patetiske holdning blir du i alle fall kriminell!! Herregud da, ta deg sammen menneske!

Dessuten, kriminalitet er ingen sykdom, så du kan ikke bli ufrivillig kriminell liksom. Enig?

Du er tydeligvis hjernevasket av norsk helse og rettsvesen. Det er en sykdom å være kriminell. Uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Med din patetiske holdning blir du i alle fall kriminell!! Herregud da, ta deg sammen menneske!

Dessuten, kriminalitet er ingen sykdom, så du kan ikke bli ufrivillig kriminell liksom. Enig?

På dette punktet tilhører hele den norske befolkning høyresiden, ser det ut til.

Sykt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snoopy83

Jeg har aldri hørt om eller møtt noen som bare var snille og greie, og som så plutselig ble kriminelle. Hvis du har et fast standpunkt angående dette, er det ikke noe du vil "begynne å bli". Hvorfor i all verden skulle du reagere med vold og lovbrudd når det er det du sist av alt ønsker og mest av alt frykter?

Slapp av, og forsøk å tenk mindre på dette. Er det umulig for deg, ta det opp med legen din, og spør om det kan være tvangstanker.

Det er bare å bli syk nok til å ikke klare å jobbe det, og ikke få noe trygd. Så begynner du å få det temmelig jævelig. Da er det lett å bli kriminell.

Faen, jeg syns synd på de kriminelle altså... samfunnet må ta på seg skylden for deres vanskjebner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tydeligvis hjernevasket av norsk helse og rettsvesen. Det er en sykdom å være kriminell. Uten tvil.

Så ta det opp med din lege. Kanskje han/hun har forslag til forbygging. Selvom du mener det er en sykdom, så må ikke alle få alle sykdommer heller. Hvorfor du tror du skal bli kriminell skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tydeligvis hjernevasket av norsk helse og rettsvesen. Det er en sykdom å være kriminell. Uten tvil.

Slutt å legge ansvaret på andre, begynn å ta ansvar sjøl! DU kan selv velge å bli kriminell.. Sett i gang hvis det er det som kan gi livet ditt mening =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo ingen ekspert, men synes dette høres ut som tvangstanker...

Typske tvangstanker er: En om jeg skader folk, enn om jeg blir "gal", osv osv.

Ta det opp med legen din.

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StakkarsVrak

Slutt å legge ansvaret på andre, begynn å ta ansvar sjøl! DU kan selv velge å bli kriminell.. Sett i gang hvis det er det som kan gi livet ditt mening =)

Det er der er bare noe folk sier til seg selv for å få dem til å føle seg trygge (da kan de ikke havne på skråplanet selv), eller for å føle seg prektige (da er de bedre enn de kriminelle). Det har intet med virkeligheten å gjøre. I virkeligheten er ens egen lovlydighet avhengig av andres, særlig samfunnets, godvilje. Hadde det ikke vært for det enorme byråkratiet vi har i dag, hadde det vært lett for enkeltpersoner i systemet og vippe folk utfor kanten, og slik starte deres kriminelle løpebane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å bli syk nok til å ikke klare å jobbe det, og ikke få noe trygd. Så begynner du å få det temmelig jævelig. Da er det lett å bli kriminell.

Faen, jeg syns synd på de kriminelle altså... samfunnet må ta på seg skylden for deres vanskjebner!

Dersom man velger å legge all skylden for enkeltindividers handlinger på samfunnet, så har man jo en fantastisk undskyldning for å oppføre seg akkurat slik man måtte ha lyst til i øyeblikket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er der er bare noe folk sier til seg selv for å få dem til å føle seg trygge (da kan de ikke havne på skråplanet selv), eller for å føle seg prektige (da er de bedre enn de kriminelle). Det har intet med virkeligheten å gjøre. I virkeligheten er ens egen lovlydighet avhengig av andres, særlig samfunnets, godvilje. Hadde det ikke vært for det enorme byråkratiet vi har i dag, hadde det vært lett for enkeltpersoner i systemet og vippe folk utfor kanten, og slik starte deres kriminelle løpebane.

As if..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...