Gå til innhold

Citalopram?


she_lucky

Anbefalte innlegg

jeg har fått disse såkalte lykkepillene og jeg har fått truxal som jeg skal ta når jeg får angst anfallene,men lykkepillene har så sterke bivirkninger!! blir redd av det og! tør ikke gå ut lenger jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vet ikke hvor lenge du har brukt dem, men det er veldig vanlig og få mer uro og angst de første to ukene iallfall.Jeg bruker cipralex, og fikk effkt etter to uker.Dagene under opptarpping var tøffe, men du vil få det bedre sannsynligvis etter et par ukers tid. Bruk truxalen nå under opptrappingen, når du har angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Husk at det er viktig at du trapper opp regelmessig og jevnt. Dessuten kan du bruke lang tid på å trappe opp i rett dose, så er det mulig du får mindre bivirkninger. Som meira skriver er det vanlig at noen får en forverring av symptomer i begynnelsen,men ikke la det skremme deg bort fra å prøve AD hvis du trenger det.Det er slett ikke uvanlig med ekstra angstdempende i en opptra

ppingsfase.

Lykke til !

Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hvor lenge du har brukt dem, men det er veldig vanlig og få mer uro og angst de første to ukene iallfall.Jeg bruker cipralex, og fikk effkt etter to uker.Dagene under opptarpping var tøffe, men du vil få det bedre sannsynligvis etter et par ukers tid. Bruk truxalen nå under opptrappingen, når du har angst.

tusen takk;) har begynt på disse pillene for 6 dager siden.. fikk beskjed om å gå opp til en hel pille etter ca 6 dager..blir det verre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk;) har begynt på disse pillene for 6 dager siden.. fikk beskjed om å gå opp til en hel pille etter ca 6 dager..blir det verre da?

Hei, du er sikker på at det er citalopram, og ikke escitalopram(Cipralex)? Du vil nok føle deg verre hver gang du trapper opp dosen, vil jeg tro.Iallfall ble jeg det i tre-fire dagers tid. Men jeg har svært god effekt av cipraelx nå,og symptomene du beskriver, er nok heller det at dette virker på deg. Og det er jo positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du er sikker på at det er citalopram, og ikke escitalopram(Cipralex)? Du vil nok føle deg verre hver gang du trapper opp dosen, vil jeg tro.Iallfall ble jeg det i tre-fire dagers tid. Men jeg har svært god effekt av cipraelx nå,og symptomene du beskriver, er nok heller det at dette virker på deg. Og det er jo positivt.

hey du, det heter citalopram gea 20 mg ja..er ikke den bra da? uffameg..skal visst trappe opp fra en halv til en hel nå...tror du det blir verre da?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hey du, det heter citalopram gea 20 mg ja..er ikke den bra da? uffameg..skal visst trappe opp fra en halv til en hel nå...tror du det blir verre da?..

Går ut i fra at det er same virkestoff som i cipramil. jeg bruker cipralex, som er en beslektet type antidepressiva.det jeg kan si utifra mine erfaringer, var at jeg fikk mer angst,og søvnproblemer i dagene etter opptrappingen.Jeg trappet opp fire ganger med cipralex, til 20 mg. Og syntes det var tungt. Nå hadde jeg ikke truxal som deg. Og jeg vil anbefale deg og bruke dem under opptrapping ved angst, og ved søvnproblemer. men at det var verdt det,er helt sikkert. jeg har fått det mye bedre, og kan være med på det meste i dag.den har fått angstnivået mitt til og falle dramatisk. Jeg står ennå for det jeg sier at det at du blir dårligere under opptrapping, betyr jo bare at det virker på deg,. Det er noen som ikke merker noe. se fremover et par uker, og ikke gi deg.Du vil nok merke bedring, selv om akkurat dagene rundt opptrappingen er litt tøffe for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Citalopram = Cipramil gir som alle SSRI noe økt angst de første ukene av behandlingen.

På sikt er SSRI den best dokumenterte medisin mot de fleste angstlidelser.

Det gjelder som i resten av livet å utholdenoe ubehag i dag for å få en fordel senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...