Gå til innhold

Hva mener andre??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med en person som jeg ikke vil ha noe med å gjøre....

og har en slektning - når det er alkohol til stede - som tar kontakt med denne, og synes det står til å diskutere meg .. selv om jeg har bedt denne slektningen om å la være å gjøre det, pga at jeg ikke vil at personen skal få noen opplysninger om meg, da denne kun er ute på å ødelegge for meg da kun for at jeg nå ikke vil ha noe med denne å gjøre.

Dette ser ikke slektning- er noe problem, selv om slektning er fullstendig klar over at jeg dermed får enda større problemer..fordi vedkommende da har plukket opp info om meg. Hva mener andre, og hva bør jeg gjøre??

Når ikke inn til slektning , selv om jeg har sagt at hva om andre gjorde slik mot deg.... eller bør jeg ta hardt med hart??

skorpionfisken
Skrevet

Kutt ut slektning. Si at du ikke vil ha med vedkommende å gjøre lengre, fordi han/hun oppfører seg illojalt overfor deg. Si at døra står på gløtt, og vedkommende kan komme tilbake i livet ditt hvis han/hun garanterer at de holder seg unna denne personen det gjelder både når de er edru og når de er fulle.

Skrevet

Enkelt og greit, kutt kontakten med begge og la disse to tullingene surre sammen.

Skrevet

Når slektningen din ikke klarer å respektere ditt uttrykkelige ønske, må du

a) finne deg i det

B) droppe kontakten med slektningen eller i hvert fall slutte å gi vedkommende opplysninger om deg selv

Skrevet

Kutt ut slektning. Si at du ikke vil ha med vedkommende å gjøre lengre, fordi han/hun oppfører seg illojalt overfor deg. Si at døra står på gløtt, og vedkommende kan komme tilbake i livet ditt hvis han/hun garanterer at de holder seg unna denne personen det gjelder både når de er edru og når de er fulle.

Takk for alle gode råd...

Som dere faktisk alle har anbefallt meg det samme som jeg selv trodde var rett...

men slektning synes det er JEG som er gal når jeg blir trist og lei meg når denne ikke respekterer mitt syn på det...

jeg mener:

En ting er å snakke "med" (normal samtale), - si at slektning ringer for å "slå av en prat"(ikke snakker om meg)

eller -si at denne personen jeg ikke vil ha noe med -

ringer til slektning for at denne trenger råd og hjelp fra en utenforstående for å løse opp i problemmer-

med vedkommende,-(personen og meg) om det er av gode hensikter,-

at de da kan det være bra og ha en utenforståendeds syn på en sak.,

noe annen er å "ringe denne personen jeg ikke vil ha noe med å gjøre -bare for å legge opp til mer trøbbel for meg" rett eller galt??

Skrevet

Takk for alle gode råd...

Som dere faktisk alle har anbefallt meg det samme som jeg selv trodde var rett...

men slektning synes det er JEG som er gal når jeg blir trist og lei meg når denne ikke respekterer mitt syn på det...

jeg mener:

En ting er å snakke "med" (normal samtale), - si at slektning ringer for å "slå av en prat"(ikke snakker om meg)

eller -si at denne personen jeg ikke vil ha noe med -

ringer til slektning for at denne trenger råd og hjelp fra en utenforstående for å løse opp i problemmer-

med vedkommende,-(personen og meg) om det er av gode hensikter,-

at de da kan det være bra og ha en utenforståendeds syn på en sak.,

noe annen er å "ringe denne personen jeg ikke vil ha noe med å gjøre -bare for å legge opp til mer trøbbel for meg" rett eller galt??

derfor det er viktig for meg at denne personen ikke får opplysninger om meg er for at denne kun er ute etter å få opplysninger om meg... hvor jeg jobber, hvem jeg holder meg sammen med exc... kun i den hensikt å ødelegge for meg...(det har denne personen gjort mange ganger i disse årene mot meg og- tidligere - mot andre når denne har blitt av vist pga at denne gjør slike ting)..

dette har jeg forsøkt å forklare slektning..men når ikke inn...

derfor er det av viktighet for meg at jeg kan stole på dem i min nærhet... har ikke imot at de prater i sammen, men har mye i mot at sammtalene kun dreier seg om meg....og da kun negativt...

Jeg har nå tatt valget om å også kutte ut slektning av hensyn til meg selv og mitt eget vellbefinnende..

da vil de til slutt ikke ha mer å prate om meg om, når de ikke har kontakt med meg noen av dem...

Hører gjerne om andre her inne sin mening om dette...hva hadde dere gjort???

Skrevet

derfor det er viktig for meg at denne personen ikke får opplysninger om meg er for at denne kun er ute etter å få opplysninger om meg... hvor jeg jobber, hvem jeg holder meg sammen med exc... kun i den hensikt å ødelegge for meg...(det har denne personen gjort mange ganger i disse årene mot meg og- tidligere - mot andre når denne har blitt av vist pga at denne gjør slike ting)..

dette har jeg forsøkt å forklare slektning..men når ikke inn...

derfor er det av viktighet for meg at jeg kan stole på dem i min nærhet... har ikke imot at de prater i sammen, men har mye i mot at sammtalene kun dreier seg om meg....og da kun negativt...

Jeg har nå tatt valget om å også kutte ut slektning av hensyn til meg selv og mitt eget vellbefinnende..

da vil de til slutt ikke ha mer å prate om meg om, når de ikke har kontakt med meg noen av dem...

Hører gjerne om andre her inne sin mening om dette...hva hadde dere gjort???

Kuttet kontakten med den slektningen, selvfølgelig. Men er det nær slekt får jo antagelig vedkommende slike opplysninger av andre i slekta (arbeidsplass, bosted, ferieplanerol), så jeg ville nok forklart andre i familien nøye hvorfor jeg kuttet ut denne personen.

Skrevet

Kuttet kontakten med den slektningen, selvfølgelig. Men er det nær slekt får jo antagelig vedkommende slike opplysninger av andre i slekta (arbeidsplass, bosted, ferieplanerol), så jeg ville nok forklart andre i familien nøye hvorfor jeg kuttet ut denne personen.

Slektning er min søster........

Personen er en X av meg som jeg har hat store problemer med i flere år, forsøkt å forklare viktigheten av å ikke gi info til X...om meg.... og hvorfor...når ikke inn!!

Forklart om virvaret slike personer steller til...nytter ikke å få henne til å forstå!!

X har mange Xer som har opplevd det samme som meg...

er også redd for at X skal lage problemer for slekten min når X er ferdig med å "bruke" min søster til å få info... Når ikke inn til henne!!

Har nå kuttet kontakten med henne og...av hennsyn til alle!!

Skrevet

Ikke så mange i slekten vår som gir henne opplysninger... av slike grunner som dette...

Gjest tjohooo
Skrevet

Vær hyggelig med slektningen som før, bare ikke fortell så mye om deg selv. Skulle noe lekke ut, får du bare heve deg over det og tenke voksent :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...