Skiløper Skrevet 11. januar 2005 Skrevet 11. januar 2005 Hei Jeg har hatt et knusningsbrudd i beinet (innerste bein) i v. tommel. Dette skjedde 4 des. Ble gipset i 3 uker og hatt 2 uker med støttebandasje. Problemet er at fremste leddet er veldig stivt. Jeg lurer på hvilke øvelser skal jeg gjøre for å få dette bøyelig igjen. Jeg ble litt skremt over å høre at leddet kan bli stivt viss en ikke trener dette opp med en gang. Har fått rekvisisjon til fysioterapaut, men burde ta egentrening i følge turnuslegen. Har du noen gode råd ? Jeg vet ingen god øvelser Mvh Børge 0 Siter
Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg Skrevet 15. januar 2005 Skrevet 15. januar 2005 Dette avhenger av hva slags brudd, rtg funn osv. Uten å vite mer kan man i alle fall si at du ikke gjør noe galt ved aktive øvelser uten belastning, dv. at du bruker fingerens egen muskelkaraft for å bøye og rette den ut. Hvis du særlig skal trene bevegeligheten i det ytterste leddet, kan det være lurt å holde leddet innenfor i ro (v.hj. av den andre hånden) for at du særlig kan fokusere treningen på det ytterste leddet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.