Gå til innhold

Brudd i tommel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Jeg har hatt et knusningsbrudd i beinet (innerste bein) i v. tommel. Dette skjedde 4 des. Ble gipset i 3 uker og hatt 2 uker med støttebandasje. Problemet er at fremste leddet er veldig stivt. Jeg lurer på hvilke øvelser skal jeg gjøre for å få dette bøyelig igjen. Jeg ble litt skremt over å høre at leddet kan bli stivt viss en ikke trener dette opp med en gang. Har fått rekvisisjon til fysioterapaut, men burde ta egentrening i følge turnuslegen. Har du noen gode råd ? Jeg vet ingen god øvelser Mvh Børge

Fortsetter under...

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg
Skrevet

Dette avhenger av hva slags brudd, rtg funn osv. Uten å vite mer kan man i alle fall si at du ikke gjør noe galt ved aktive øvelser uten belastning, dv. at du bruker fingerens egen muskelkaraft for å bøye og rette den ut. Hvis du særlig skal trene bevegeligheten i det ytterste leddet, kan det være lurt å holde leddet innenfor i ro (v.hj. av den andre hånden) for at du særlig kan fokusere treningen på det ytterste leddet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...