Gå til innhold

Stoffskifte/immunforsvar- sammenheng??

Anbefalte innlegg

Jeg har for lavt stoffskifte, og behndles for dette med Throxin.

1. Jeg føler meg fortsatt slapp, trøtt osv osv. Fritt T4 er på 15, og legen sier det er bra. Er det bra nok når jeg fortsatt har symptomene ? (om enn i mindre grad enn før)

Har tatt medisin i 3 mnd.

2. Jeg er utrolig mye syk. Forkjøla, bronkitt, halsbetennelse og en stadig følelse av influensa. Kan dette ha sammenheng med stoffskifte?

Takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17023-stoffskifteimmunforsvar-sammenheng/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dulcinea

Stadig følelse av influensa er typisk ved lavt stoffskifte. Det samme er lettere forhøyet CRP.

Når det gjelder stadige infeksjoner og lavt stoffskifte er min teori at kroppen har større vansker med å kvitte seg med avfallstoffer/forbrenne og dermed angripe bakterier.

Vet ikke, men noe er det jo, for ALLE jeg kjenner med lavt stoffskifte har slike problemer, meg inkludert.

mvh

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Det kan ta opptil 6 mnd før du føler deg i form, selvom prøvene har normalisert seg. å være mye sliten og trøtt kan senke immunforsvaret. Stress kan være årsak både til lavt stoffskifte og dårlig immunforsvar. Søk forøvrig på "hypotyreose" i tema-artiklene, der står det endel nye tips om behandling av lavt stoffskifte.

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Det kan ta opptil 6 mnd før du føler deg i form, selvom prøvene har normalisert seg. å være mye sliten og trøtt kan senke immunforsvaret. Stress kan være årsak både til lavt stoffskifte og dårlig immunforsvar. Søk forøvrig på "hypotyreose" i tema-artiklene, der står det endel nye tips om behandling av lavt stoffskifte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...