Gå til innhold

Kanskje jeg ikke er syk


deprimert med mange tanker

Anbefalte innlegg

deprimert med mange tanker

Jeg har vært sykmeldt noen måneder med diagnose depresjon. Jeg våkner ofte i 4-5 tiden om natta med tankespinn i hodet. Den siste tiden har jeg våknet med tanken om at jeg egentlig hadde fortjent å få brystkreft, da hadde jeg skjønt hva det vil si å være syk.

Jeg har dårlig samvittighet og føler skam over at jeg ikke er på jobb, samtidig vet jeg jo at jeg ikke fungerer på jobben. Men kanskje det bare det er viljen det står på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det vil sannsynligvis ikke gjoere ting mindre vondt, men jeg maa si det likevel:-

alt det du beskriver er symptomer paa depresjon. tankekjoer om morgenen, skyldfoelese og skam. depresjon er, som du ogsaa vet, en sykdom.

depresjon rammer ogsaa viljestyrken, desverre. det beste du kan gjoere er aa holde fast ved rutiner og daglige gjoeremaal, i den grad det er mulig for deg. lett aktivitet, litt besoek av venner,.. slike ting som du foer fant glede i.

ta vare paa deg selv.

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...