Gå til innhold

Hvis du kunne...?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest gamlebarbie

Jeg ville si:

Nå MÅ dere se til å ta tak i dette med en gang. Ta tak i ofrene, ikke bare overgriper. Overgriper får hjelp, men hva med ofrene? Ofrene sitter igjen med følelsen av at dette var deres skyld, at overgriper er en stakkars som ikke visste hva han gjorde. Under rettsakene er det alltid slik at overgriper er det synd på, mens ofrene er de egentlige overgripere.

På tide å se omvendt på det, og la ofrene få den hjelp de trenger, gratis.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170232-hvis-du-kunne/#findComment-1117100
Del på andre sider

Hei Solvelv!

Takk for at du er interessert!

Kan du ikke bare ta en titt på det mange her skriver om?

Over halvparten av alle kvinner som er innlagt på psykiatrisk sykehus har blitt utsatt for overgrep.

Her inne på denne siden er det mange med selvmordstanker, men nettopp dette forumet har ingen fagperson.

Jeg skaffet arsenikk for å ta mitt eget liv da jeg var 12 år, men ble oppdaget. Tenk selv! Du vet at mange trenger hjelp, ellers hadde du vel ikke spurt?

Hvem er du egentlig? Kan du hjelpe oss? Jeg tror vi må ha større ressursser til å hjelpe alle her, men også en holdningsendring (både i rettsapparatet og en del av landets befolkning). Når en jente sier nei og begynner å slåss, så betyr det ikke at øynene hennes sa ja og at det var vill dyrisk sex som selvfølgelig var frivillig.

Lærere burde også lære mer om hvordan de oppdager slike ting og råd om hvordan de skal håndtere det.

Hva synes du selv?

Jeg håper at du tar oss her på alvor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170232-hvis-du-kunne/#findComment-1117778
Del på andre sider

Hei Solvelv!

Takk for at du er interessert!

Kan du ikke bare ta en titt på det mange her skriver om?

Over halvparten av alle kvinner som er innlagt på psykiatrisk sykehus har blitt utsatt for overgrep.

Her inne på denne siden er det mange med selvmordstanker, men nettopp dette forumet har ingen fagperson.

Jeg skaffet arsenikk for å ta mitt eget liv da jeg var 12 år, men ble oppdaget. Tenk selv! Du vet at mange trenger hjelp, ellers hadde du vel ikke spurt?

Hvem er du egentlig? Kan du hjelpe oss? Jeg tror vi må ha større ressursser til å hjelpe alle her, men også en holdningsendring (både i rettsapparatet og en del av landets befolkning). Når en jente sier nei og begynner å slåss, så betyr det ikke at øynene hennes sa ja og at det var vill dyrisk sex som selvfølgelig var frivillig.

Lærere burde også lære mer om hvordan de oppdager slike ting og råd om hvordan de skal håndtere det.

Hva synes du selv?

Jeg håper at du tar oss her på alvor.

Du spurte hvem jeg er...

Jeg er seksuelt misbrukt og har kjempet flere år for å opprette et eget behandlingstilbud for seksuelt misbrukte. I tillegg har jeg opprettet en egen landsforening for seksuelt misbrukte.

Jeg tar dere alvorlig - det kan du stole på :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170232-hvis-du-kunne/#findComment-1124962
Del på andre sider

Du spurte hvem jeg er...

Jeg er seksuelt misbrukt og har kjempet flere år for å opprette et eget behandlingstilbud for seksuelt misbrukte. I tillegg har jeg opprettet en egen landsforening for seksuelt misbrukte.

Jeg tar dere alvorlig - det kan du stole på :-)

Takk

Håper at alt er bra med deg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170232-hvis-du-kunne/#findComment-1125717
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...