Gå til innhold

Eggløsning


Gleder meg :-)

Anbefalte innlegg

Gleder meg :-)

Hei

Jeg er ikke sikker på når jeg har eggløsning. Jeg har som regel smerter i livmor-området (på sidene) fra dag 11-12 i syklusen, men jeg merker ikke noe EL-slim eller noe annet. Denne siste perioden har jeg tatt EL.tester men uten at jeg ble klok av den grunn. Dag 12 var det to streker som var ganske like, men reslutatstreken var en ørliten tanke svakere enn referansestreken. Dag 13 og 14 kom det ikke noen strek idet hele tatt. Har brukt p-pillen i 8 år og p-ringen i 1,5 så jeg vet ikke hva jeg skal se/kjenne etter i eggløsningsperioden.Noen som kan hjelpe meg??? Denne perioden hadde vi sex dag 10,11(2 ganger)og dag 13. Burde jeg ikke ha en rimelig bra sjans da? Huff, så stresset man blir i en slik situasjon....

Håper noen har svar til meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest klem til deg

Hvor lang syklus har du da? (Dag 14 sier ingenting så lenge du ikke sier om du har syklus på 27 eller 34 dager, det er tiden mellom eggløsning og mens som er "fast", dvs at eggløsningsdagen kan forskyve seg, men mensen vil alltid komme så og så lenge (ofte 14 dager) etter eggløsning.

Lykke til i prøvingen, kos dere i prosessen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg :-)

Hvor lang syklus har du da? (Dag 14 sier ingenting så lenge du ikke sier om du har syklus på 27 eller 34 dager, det er tiden mellom eggløsning og mens som er "fast", dvs at eggløsningsdagen kan forskyve seg, men mensen vil alltid komme så og så lenge (ofte 14 dager) etter eggløsning.

Lykke til i prøvingen, kos dere i prosessen!

Forrige periode var 28, denne vet jeg ikke... Jeg må vel ha litt tålmodighet kanksje.. Jeg vil helst bli gravid med en gang jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige periode var 28, denne vet jeg ikke... Jeg må vel ha litt tålmodighet kanksje.. Jeg vil helst bli gravid med en gang jeg...

Hehe, velkommen inn i den klubben.

c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg :-)

Hehe, velkommen inn i den klubben.

c",)

Vi ble enige om å ikke stresse med dette her. Skjer det fort så er det koselig, men må vi vente litt så er det greit også, tenkte vi... Jaja, vi snakker jo bare om eggløsning begge to hele tiden... Skal si det har fått fart på forholdet hehehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble enige om å ikke stresse med dette her. Skjer det fort så er det koselig, men må vi vente litt så er det greit også, tenkte vi... Jaja, vi snakker jo bare om eggløsning begge to hele tiden... Skal si det har fått fart på forholdet hehehehe

Vi tenkte akkurat det samme som dere da vi startet. Men jeg hadde likevel forhåpninger som ikke ble innfridd og resultatet var at jeg ble helt tussete til slutt. Se bare på innlegget jeg skrev her inne for noen uker siden.

c",)

Nå snakker vi mye mer om det, vi later ikke som om det ikke betyr så mye fra eller til lenger. Vi er utålmodige og føler at vi er i en situasjon som tillater oss å være litt masete, tussete og utålmodige. Jeg prøvde å snakke minst mulig om det, men det var ikke bra. Jeg tror det er bedre for dere som par at dere snakker mye om babylaging som dere har behov for. Dere ønsker en baby, så det er klart dere vil at det skal skje med en gang.

Vi var redde for at om vi snakkt for mye om ting, så ville vi gire oss opp mer enn nødvendig. Men det var jo det som skjedde likevel. Klarer en å snakke mye om babylaging uten å ha panikksex hver dag, så tror jeg at det er det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg :-)

Vi tenkte akkurat det samme som dere da vi startet. Men jeg hadde likevel forhåpninger som ikke ble innfridd og resultatet var at jeg ble helt tussete til slutt. Se bare på innlegget jeg skrev her inne for noen uker siden.

c",)

Nå snakker vi mye mer om det, vi later ikke som om det ikke betyr så mye fra eller til lenger. Vi er utålmodige og føler at vi er i en situasjon som tillater oss å være litt masete, tussete og utålmodige. Jeg prøvde å snakke minst mulig om det, men det var ikke bra. Jeg tror det er bedre for dere som par at dere snakker mye om babylaging som dere har behov for. Dere ønsker en baby, så det er klart dere vil at det skal skje med en gang.

Vi var redde for at om vi snakkt for mye om ting, så ville vi gire oss opp mer enn nødvendig. Men det var jo det som skjedde likevel. Klarer en å snakke mye om babylaging uten å ha panikksex hver dag, så tror jeg at det er det beste.

Jeg er helt enig med deg. Selv om man stresser lett rundt det så er det en periode som man må dele med hverandre og prate om ting dersom det er nødvendig. Vi koser oss masse sammen. Har til og med kjøpt inn baby bøker allerede.... :-) Som vi blar i sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang syklus har du da? (Dag 14 sier ingenting så lenge du ikke sier om du har syklus på 27 eller 34 dager, det er tiden mellom eggløsning og mens som er "fast", dvs at eggløsningsdagen kan forskyve seg, men mensen vil alltid komme så og så lenge (ofte 14 dager) etter eggløsning.

Lykke til i prøvingen, kos dere i prosessen!

Da er vi mange. Vi har hatt en pp og begynner nå på nr.2 (har nok El på torsdag tror jeg) Mine sykluser varierer noe + / - 3 dager. Så stort sett bør vi vel ha sex iallefall annenhverdag inennfor denne perioden. Jeg kjenner EL både i bekkenet, El slim og litt murringer. MEN det er jo slett ikke sikkert det klaffer selv om man har sex på og rundt EL dagen :-( Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi mange. Vi har hatt en pp og begynner nå på nr.2 (har nok El på torsdag tror jeg) Mine sykluser varierer noe + / - 3 dager. Så stort sett bør vi vel ha sex iallefall annenhverdag inennfor denne perioden. Jeg kjenner EL både i bekkenet, El slim og litt murringer. MEN det er jo slett ikke sikkert det klaffer selv om man har sex på og rundt EL dagen :-( Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg. Selv om man stresser lett rundt det så er det en periode som man må dele med hverandre og prate om ting dersom det er nødvendig. Vi koser oss masse sammen. Har til og med kjøpt inn baby bøker allerede.... :-) Som vi blar i sammen :-)

Så langt har ikke vi dratt den. Jeg tror det liggen noen skumle tanker i bakhodet som sier at det bringer ulykke. Eller at jeg da ville gire meg opp femten unødvendige hakk. Eller at det da ville bli ekstra tragisk å senere finne ut at en ikke kan få barn.

Det er liksom for godt til å være sant at jeg skal bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi mange. Vi har hatt en pp og begynner nå på nr.2 (har nok El på torsdag tror jeg) Mine sykluser varierer noe + / - 3 dager. Så stort sett bør vi vel ha sex iallefall annenhverdag inennfor denne perioden. Jeg kjenner EL både i bekkenet, El slim og litt murringer. MEN det er jo slett ikke sikkert det klaffer selv om man har sex på og rundt EL dagen :-( Lykke til!!

Heldiggris du med fine sykluser *nesten misunnelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg :-)

Så langt har ikke vi dratt den. Jeg tror det liggen noen skumle tanker i bakhodet som sier at det bringer ulykke. Eller at jeg da ville gire meg opp femten unødvendige hakk. Eller at det da ville bli ekstra tragisk å senere finne ut at en ikke kan få barn.

Det er liksom for godt til å være sant at jeg skal bli gravid.

du har et poeng der.. Men vi klarte ikke la vær... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldiggris du med fine sykluser *nesten misunnelig*

Men om det hjelper gjenstår å se. Denne måneden skal det "hekkes" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om det hjelper gjenstår å se. Denne måneden skal det "hekkes" :-)

Vi har hukket hele tiden vi, uten at det har hjulpet nevneverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hukket hele tiden vi, uten at det har hjulpet nevneverdig.

*uff* (for deg ) og *uff* (for meg). Jeg er glad man ikke blir gravid ved å løpe 1500 meter. Hekking er tross alt en ok måte å lage barn på, he he... Tenk å løpe 1500 meter annenhverdag uten resultat à ???!?!?! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*uff* (for deg ) og *uff* (for meg). Jeg er glad man ikke blir gravid ved å løpe 1500 meter. Hekking er tross alt en ok måte å lage barn på, he he... Tenk å løpe 1500 meter annenhverdag uten resultat à ???!?!?! :-)

Hehe, det er da ikke særlig langt å løpe 1500 meter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er da ikke særlig langt å løpe 1500 meter!

Visst f.... det er det det så ;-) Langt bedre å hekke iallefall. Neida 1500 er jo ikke mye. Burde nok heller skrevet 10 000 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hukket hele tiden vi, uten at det har hjulpet nevneverdig.

1500 m var nok litt kort. Selv om jeg heller hadde hekket uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*uff* (for deg ) og *uff* (for meg). Jeg er glad man ikke blir gravid ved å løpe 1500 meter. Hekking er tross alt en ok måte å lage barn på, he he... Tenk å løpe 1500 meter annenhverdag uten resultat à ???!?!?! :-)

Nå er selve hekkingen ganske grei i seg selv, så jeg foretrekker den og ikke å løpe 10 000 meter annenhver dag.

Håper bare jeg får noe hjelp før det er pause i prøvingen. Det er for tragisk om el kommer i gang første pausemnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...