Gå til innhold

kan noen gi meg svar??


svana

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 27 som okt 98 fikk tvillinger etter IVF-metoden. Høsten 99 ble jeg gravid på den naturlige måten, men aborterte etter ca 11. uke. Etter det har ikke mensen vært som før. Før IVF hadde jeg 28. dager, mens etter sp.aborten varierer den fra mnd til mnd. Den varierer med alt fra 25 til 33 dagers mellomrom, dette er vel ikke normalt?? Prøver å bli gravid igjen, derfor har jeg kjøpt meg en baby-comp for å måle temp. Men lurer heller på om jeg skulle kjøpt en persona, for med den ser man vel sikkert om man har eggløsning eller ei?

Hva slags hormon er SHBG?

Kan man ha mensen selv om man ikke har eggløsning?

Jeg tok ut egg 3 ganger, og hver gang ble det kun 2 som kunne settes tilbake. Resten var enten tomme skall, sluttet å dele seg, eller ville ikke dele seg slik de skulle. Kan jeg ha dårlig eggkvalitet?

Håper inderlig jeg får svar på noe av det jeg lurer på.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til svana

1. Vi regner med at det er normalt med slike intervaller, selv om det nok i de fleste tilfeller veksler mindre fra syklus til syklus.

2. Persona kan ikke brukes til å finne eggløsning, det er et prevensjonsmiddel. Metoden er alt for upresis til å vise når du bør ha samleie for å bli gravid.

3. SHBG er et eggehvitestoff som binder hormoner til seg så de blir uvirksomme.

4. Man kan ha blødning uten å ha eggløsning.

5. Det vil alltid være dårlige og gode egg mellom hverandre, spesielt når de modnes kunstig. Ved naturlig eggløsning hvor kroppen selv skal klare det hele, kan man regnes med at det er gode egg som løsnes.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...