Gjest lille rosinen Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg har fått ringorm! Først hadde jeg plutselig bare en ring på overkroppen. Liten ring. Hadde ikke lagt merke til at et klødde eller noe. Men spurte legen om det, og fikk en resept på Lamisil salve for å smøre på to ganger om dagen. Han spurte om jeg hadde oppdaget flere, og det hadde jeg ikke på det tidspunktet. Nå, ei uke etter legebesøket, har jeg fått mer eller mindre intens kløe på flere steder på overkroppen (minst 3-4) og et av disse stedene som etterhvert har blitt litt røde, kommer det nå frem en utydelig, men likevel rund ring. Går ut fra at soppen har spredd seg. Er det noen annen behandling for dette enn å smøre med Lamisil to ganger om dagen? Noen av stedene på ryggen er vanskelig å nå, og hvor jeg er redd for at det skal fortsette å spre seg videre. Noen som har noen erfaring med dette og eventuelle tips? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170315-ringormsopp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
megselvogjeg Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Hei lille rosinen! Jeg fikk også ringorm i fjor vår. Når det sprer seg til store deler av kroppen nytter det ikke med en liten spray. Spør legen din om å få noen tabletter. Det funket med en gang. Etter et par dager var soppen nesten borte.Det eneste minuset ved det, er at tablettene var litt dyre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170315-ringormsopp/#findComment-1154331 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lille rosinen Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Hei lille rosinen! Jeg fikk også ringorm i fjor vår. Når det sprer seg til store deler av kroppen nytter det ikke med en liten spray. Spør legen din om å få noen tabletter. Det funket med en gang. Etter et par dager var soppen nesten borte.Det eneste minuset ved det, er at tablettene var litt dyre. Hei du :-) Tusen takk for svar! Ringormen har ikke spredd seg til andre deler av kroppen så vidt jeg vet. Jeg har en liten, nesten usynlig, ring under armen og det er det. Jeg er litt usikker på om jeg ser konturene av ring der jeg begynte å klø et par dager etter at jeg fikk påvist ringorm under armen. Den ringen jeg ser "tydelig", er bare halvannen cm i diameter og plager meg egentlig ikke i det hele tatt. Men vil jo gjerne bli kvitt den helt. Jeg har smurt med lamisil nå i over en mnd uten noen forandring i det hele tatt. Ringen er som et lite avtrykk i huden, men den kan ikke kjennes hvis man stryker huden over. Kan det være at selve soppen er borte, men at det fremdeles er et slags arr i huden? Jeg fortsetter hvertfall å smøre lamisil morgen og kveld inntil videre :-) Får håper jeg blir helt kvitt det etterhvert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170315-ringormsopp/#findComment-1154466 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.