Betti71 Skrevet 12. januar 2005 Skrevet 12. januar 2005 Hei. Jeg er en jente på 33 år... Hver gang jeg har dusjet får jeg røde flamme merker over skuldrene og nedover armene, disse inneholder også bittesmå nupper/prikkerOg dette klør kjempe masse. Noen ganger klør det så ille at jeg klør meg til blods. Smører jeg på kortisonsalve får jeg utslettet bare på en annen del av kroppen eller lengre ned på armene.. Jeg klør også nederst på korsryggen, men ser ingen flamme merker der. Dette har på gått i over lengre tid, og det er veldig slitsomt. Jeg bruker Dove bodylotion, og den brukte jeg lenge før kløen begynnte. Jeg har også snakket med legen min om dette, men jeg syntes det ikke var noe fornuftig han kom med. Han sa det bare var tørr hud- men hvordan kan det væer tørr hud når jeg bruker bodylotion? Og hva er dette? Og hvordan kan jeg bli kvitt det?Hilsen en som sliter veldig med kløing. 0 Siter
Gjest ewgrand Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 Har selv opplevd noe lignende for noen år siden. Antok da at det skyldtes kloringen av drikkevannet. Siden kommunen nå renser vannet på en bedre måte tilsetter de minimalt med klor og har ikke reagert siden 0 Siter
Per Helsing, hudspesialist Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Hei, dette høres ut som noe som er ganske vanlig og ikke egentlig som sykdom å regne. Når huden blir varm eller utsettes for mindre trykk (fra dusjen) kan det i perioder lekke kløstoff (histamin) fra mastceller i huden. Dette er de samme cellene som tømmer seg ved allergi og når vi brenner oss på brennesle. Hvis dette plager deg kan du forsøke med mindre varmt vann, mindre trykk på vannstrålen, eller gå over til vask med klut. Noen ganger kan vann alene gi tilsvarende plager, men det er nok mer sjelden. Er plagene betydelige kan du forsøke antihistamin. 10 pakninger er reseptfrie på apoteket og gjør det mulig for deg å se om dette er årsaken. Antihistaminer blokkerer for det histaminet som lekker ut, og plagene blir mindre. Virker ikke disse rådene er nok et besøk hos hudlegen mitt neste tips. Vennlig hilsen Per Helsing 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.