Gå til innhold

blandet episode?


Gjest mixed woman

Anbefalte innlegg

Gjest mixed woman

Bladet episode/mixed states-Er det det jeg hadde? Diagnosen er bipolar rapid cycling psykotiske symptomer. Den siste episoden jeg kan beskrive er fra da jeg slurvet med medisiner og tilfeldigvis fikk lite søvn en helg eller et døgn

,derfor spinnet hodet veldig,tankene raste,fikk meldinger fra tv og fant ut jeg visste alt på jorden for jordens sannheter kom inn i mitt hodet fra tv'n,.. besluttet at jeg burde bli astronom.Tilslutt ble det så mange tanker

at det var ubehagelig,tok på meg en tykk lue for å skjerme meg, følte lykke og oppstemthet samtidig som det var ubehagelig med alle tankene som raste. Klarte ikke sove,kroppen var utslitt, men tankene i høygir. Etter noen timer kjente jeg at jeg kom til å klare og sove,så jeg la meg og sov normal lengde. Da jeg våknet var jeg svært deprimert i to dager.Denne opplevelsen var såpass ubehagelig at jeg aldri siden har slurvet med medisiner og vært frisk i et halvår nå. (Så lenge hadde jeg ikke gått frisk på 3 år...)

Jeg klarte ikke å tro at jeg var bipolar,en stor grunn er jo at overalt står det...mani skal vare i minst en uke...hypomani i minst fire dager.. Unntatt noe som kanskje kan ha vært hypomani over lengre perioder da jeg var yngre(ble aldri oppdaget-selv om min mor var bipolar), har aldri min "mani/hypomani" vært mer enn fra noen timer til noen dager og gått RETT i dyp depresjon.

Er det dette som kalles blandet episode? Grunnen til at jeg kan godta bipolardiagnosen nå er det faktum at jeg er helt frisk igjen liksom...Etter at jeg tok lamictal og litium riktig.

Om det er relevant så tror jeg disse raske svingningene ble SÅ raske etter at jeg fikk fontex,opplevd det to ganger nå,og bruker det ikke lenger. Kun lamictal og litium og har holdt meg frisk i 6 mnd. Er jeg bipolar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uten nick

Hei.

I og med at du har diagnosen rapid,så tror jeg ikkee den faste regelen om varigheten av episodene kommer inn.

Jeg for min del erfarer mixed episoder som depresjon og hypermani samtidig.Ikke at de avløser hverandre.

Tankekjøret og energien blir veldig depresiv.Jeg kan bli helt vill som med en hypermani og samtidig prøver å ta livet av meg i verste fall.Jeg blir slik på impuls da alt slår ut samtidig.Klarer ikke å tenke rasjonelt i det hele tatt.Alt er bare handlinger.Slik du vet hvordan det er.Men de kommer samtidig,det er forskjellen.En farlig kombinasjon.

Nå er det ikke alle som er suicidel da,men jeg er det i de periodene ihvertfall.

Om du er bp eller ikke vet ikke jeg noe om.Men hvis du har fått diagnosen,så er det vel gjerne rett?Uansett,så beskriver du det veldig slik det er å være bp.

Det å undre seg over hvor rett diagnosen er,tror jeg er veldig vanlig for oss med bp.Slikt går også i perioder har jeg inntrykk av.

Vet ikke om dette svarte på litt av det du lurte på,men jeg håper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...