Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei hei.Jeg er en 32 år gammel mann som ifjor blei innlagt på psykiatrisk avdeling i to perioder med diagnosen manisk depressiv. Livet mitt har forandra seg dramatisk etter dette, ikke det ytre men det indre. Jeg ser ting på en helt annen måte nå enn før, det var bra før også, men synes det er blitt mye bedre nå.Jeg er blitt veldig interessert i det arbeidet de ansatte gjorde på avdelinga og dette er noe jeg kunne tenkt meg selv.Det jeg lurer på er hva trenger man får å kunne jobbe med sånt?Har ikke lyst å begynne på skole igjen nå,men har sett der er en del kurs å ta i de baner.Er det en bakdel eller fordel at man har vært innlagt hvis man skulle spør på jobb?Håper på snarlig svar!Med vennlig hilsen 32 åring

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170345-manisk-depressiv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Beklager noe sent svar. Rent menneskelig sett vil jeg si det er en fordel at du har kjennskap til det å være pasient selv. På den annen måte bør man være ganske robust selv, for å klare å hanskes med personer som har det tøft, og som kan tenkes å provosere frem det værste i folk. Jobb på en psykiatrisk avdeling krever utdanning; de fleste som jobber der er nok miljøterapeuter. Litt usikker på hvordan skolegangen er for denne yrkesgruppen. kanskje kan du ta kontakt med en av miljøterapeutene som hjalp deg - for å få litt veiledning. Hvis det er en jobb du kunne tenke deg så er det vel verdt å sitte noen år på skolebenken? Når du skal søke jobb synes jeg ikke du skal nevne at du har vært innlagt. Dette er privat, og du kan heller fortelle det til eventuelle kolleger du stoler på etterhvert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170345-manisk-depressiv/#findComment-1124315
Del på andre sider

de fleste som jobber ved en psykiatrisk avdeling er psykiatriske sykepleiere. altsaa sykepleiere med spesialutdannelse.

er du ute etter en fast stilling men ikke orker mer skole kan du vaere heldig aa faa ekstravakter. men sjansene for aa faa noe hvis du aldri har vaert i naaerheten av helsefag/ har erfaring tidligere, jeg tror ikke den er stor paa sykehus.

derimot er behovet ved "hjem for vanskligstillte barn/unge" "ofte" i knipe for personell. hadde jeg vaert deg ville jeg foersoekt det foerst.

som dr. nina skriver boer du vaere ganske robustfor aa jobbe med psykisk syke. jeg vil ogsaa legge til at man boer ha kommet seg langt ut av "nyfrelst-fasen" (klassisk etter en depresjon).

mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170345-manisk-depressiv/#findComment-1124340
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...