Gå til innhold

NHD: Skyldfølelse - hypnose


Gjest Skyldfølelse er som en pest

Anbefalte innlegg

Gjest Skyldfølelse er som en pest

Vet du om en kan kurere skyldfølelse ved hypnose?

Fornuften min vet at alt leit som skjer ungene mine ikke er min skyld, men hjertet mitt tar på seg all skyld. For jeg kunne gjort, skulle gjort, hvis ikke, hvis bare...

Tror ikke jeg kan prate det vekk hos psykolog. Har prøvd. SSRi tåler jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nei, her må jeg skuffe deg. Hypnose vil ikke virke på dette.

Jeg anbefaler kognitiv terapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du, hva mente du med at du ikke tålte ssri? har nettopp begynt å har kraftige bivirkninger...kan du fortelle hva som skjedde da du prøvde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skyldfølelse er som en pest

hei du, hva mente du med at du ikke tålte ssri? har nettopp begynt å har kraftige bivirkninger...kan du fortelle hva som skjedde da du prøvde?

Jeg reagerer sterkt på all medisinering, ikke bare SSRI. Tålte ikke p-piller feks heller. Det eneste jeg ikke har hatt bivirkninger med er allergipiller.

På SSRI la jeg på meg over 20 kg, svettet som en gris selv om jeg satt stille, fikk dårlig finmotorikk, måtte også slutte å parkere i nærheten av andre biler,mistet kontroll med avstandsberegning, fikk panikkangstanfall nattestid, var kvalm, strømstøt i hjernen, mistet sexlysten og fikk en sterk indre uro.

Det var det jeg kom på i farta. Så jeg sluttet, og det meste ordnet seg. Utenom den indre uroen, den forsvant ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer sterkt på all medisinering, ikke bare SSRI. Tålte ikke p-piller feks heller. Det eneste jeg ikke har hatt bivirkninger med er allergipiller.

På SSRI la jeg på meg over 20 kg, svettet som en gris selv om jeg satt stille, fikk dårlig finmotorikk, måtte også slutte å parkere i nærheten av andre biler,mistet kontroll med avstandsberegning, fikk panikkangstanfall nattestid, var kvalm, strømstøt i hjernen, mistet sexlysten og fikk en sterk indre uro.

Det var det jeg kom på i farta. Så jeg sluttet, og det meste ordnet seg. Utenom den indre uroen, den forsvant ikke.

hei igjen, de strømstøtene i hjernen, hvordan var de? og hvor lenge gikk du på disse pillene? har sterke bivirkninger jeg og,,,men legen sier de vil gå over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skyldfølelse er som en pest

hei igjen, de strømstøtene i hjernen, hvordan var de? og hvor lenge gikk du på disse pillene? har sterke bivirkninger jeg og,,,men legen sier de vil gå over...

Panikkangst og strømilinger ble bedre etter noen uker. Det andre var konstant. Strømilingene kom tilbake ved seponering, selv om jeg tok det veldig langsomt og forsiktig.

Jeg brukte forskjellige SSRI over flere år, tror det ble fem år totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...