Gå til innhold

Sykemelding etter hemmoroideoperasjon

Anbefalte innlegg

Jeg ble operert for hemmoroider 9. september 2004 - og er fortsatt sykmeldt.Før operasjonen ble jeg forespeilet en sykeperiode på 3-5 uker, men at det i noen tilfelle kunne ta lenger tid. 10 dager etter operasjonen ble jeg akutt innlagt på sykehuset med store smerter. Jeg fikk morfinsprøyter og ble sendt hjem dagen etter uten videre undersøkelse eller behandling.Min fastlege har forlenget sykmeldingen fortløpende med 2-4 ukers perioder, men har ingen gode forslag til behandling utover å ta tiden til hjelp.Jeg var til kontroll på sykehuset i midten av november og da trodde legen det ville være nødvendig med ytterligere 4 uker innen jeg var frisk.Problemet er at såret ikke gror og at det blør ganske mye hver gang jeg har avføring (ganske regelmessig annenhver dag). Jeg får etterpå sterke smerter i 3-6 timer selv om jeg tar Pinex Forte sammen med vanlig paracetamol.Jeg drikker Duphalac, spiser sinktabletter, smører analåpningen med Aloe Vera gel og tar grønnsåpebad hver morgen.Noen gode råd for å få fortgang i prosessen ??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170422-sykemelding-etter-hemmoroideoperasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Uvanlig at det tar så lang tid. Synes det ville være rimelig med eda en ny kontroll hos kirurg. Muligens må det opereres pånytt for å lukke såret. Det finnes spesielle medikamenter å smøre på et smertefullt sår i endetarmen, men kirurgen må bestemme dette ut fra hvordan såret er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...