Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!Jeg var til legen på mandag 10.01-05. Årsaken var en hjernerystelse som jeg ikke blir kvitt. Men legen trodde at hodepinen vedvarer på grunn av min generelle angst, og i dette tilfelle min angst rundt hodepinen.Hun skreiv derfor ut 10 mg Sobril til meg , og bad meg ta en halv om morgenen og en halv om kvelden i fjorten dager og komme tilbake. Hvis jeg ikke ville være for trøtt på skolen kunne jeg ta en kvart Sobril på morgenen. Vel, for det første så har jeg jo så klart litt angst for å ta slike tabl:), men det er jo det den skal hjelpe mot.Jeg hadde turt å ta en halv tabl hvis jeg ikke hadde lest instruksene som fulgte med Sobril pakken. Der stod det at man ikke burde ta tabl hvis man har søvnapne. Vel, jeg har aldri fått den diagnosen. Men slik jeg forstår søvnapne så er det at man kan slutte å puste når man sover. Det har jeg gjort flere ganger, men ikke ofte. det var en av grunnene til jeg fikk panikk sist ( i desember) at jeg drømte at jeg ikke fikk puste, og våknet til slutt av at jeg heiv etter pusten. Mitt spørsmål er derfor dette........ kan jeg ta en halv sobril før jeg legger meg? kan jeg ta sobril i det hele tatt? Vil ikke snakke med min lege om dette, hun var veldig kjapp, tror ikke hun har tid til å høre på dette. har tatt en kvart sobril hver morgen og kveld siden tirsdag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170431-angst-og-medisin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Slik du beskriver pusteproblemene den natten, så har ikke dette noe med søvn-apnoe å gjøre. Denne sykdommen skal være uttalt ( da hadde du visst det - og svært sjelden at unge mennesker har det..) før 1/2 Sobril kan gjøre skade. Synes du skal følge rådene til legen din. Sobril bør ikke brukes mer enn 2-3 uker i strekk. Dersom angsten fortseter bør du heller få legen din til å henvise deg til en psykolog. men det høres ut som problemene har oppstått ganske raskt, - derfor er det håp om at du blir raskt bra også; viktig at du ikke lar angsten styre livet ditt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170431-angst-og-medisin/#findComment-1124341
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...