Gå til innhold

Mørke flekker etter uren hud?? hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en jente på 19 år som var tidligere plaget av litt kviser. Brukte tetracykliner i noen år og sluttet med det for en halvt år siden. Har fortsatt noen kviser men jeg anser ikke det som problemet lenger.

Det som har skjedd nå er at huden har røde/mørke flekker (altså ikke arr) der kvisene har vært, slik at når jeg ikke har på meg foundation ser det fremdeles ut som jeg har uren hud. Dette gjør at jeg må bruke concealer og foundation hver gang jeg skal ut å treffe mennesker. Spesielt kjedelig er det når jeg sover sammen med kjæresten og jeg føler at jeg må ha på meg foundation om natten.

Det ser ikke ut som disse røde/mørke flekkene har tenkt å bli borte av seg selv, så dermed spør jeg dere om det er noe jeg kan gjøre med dette? eller må jeg leve med "uren hud" resten av livet?

Gjest tjohooo
Skrevet

Det finnes noen kremer som skal være veldig effektive, men de er veldig dyre.

Laser er vel et alternativ, selv om det også er dyrt.

Du kan jo gå innom en hudpleier å høre om de ikke har noen rimeligere alternativer.

Skrevet

Det finnes noen kremer som skal være veldig effektive, men de er veldig dyre.

Laser er vel et alternativ, selv om det også er dyrt.

Du kan jo gå innom en hudpleier å høre om de ikke har noen rimeligere alternativer.

takk for svar, vet du hva slags kremer? hvilket merke?

jeg burde kanaskje gå innom en hudpleier, men jeg har en teori om at hudpleiere bare prøve å proppe på deg alt mulig dyre kremer som de selger, uten at det egentlig funker. Eller tar jeg veldig feil nå? Må jeg forretsen bestille time for å få litt råd om huden min eller kan jeg bare gå innom?

Gjest tjohooo
Skrevet

takk for svar, vet du hva slags kremer? hvilket merke?

jeg burde kanaskje gå innom en hudpleier, men jeg har en teori om at hudpleiere bare prøve å proppe på deg alt mulig dyre kremer som de selger, uten at det egentlig funker. Eller tar jeg veldig feil nå? Må jeg forretsen bestille time for å få litt råd om huden min eller kan jeg bare gå innom?

du kan bare gå innom ja. Du kan jo si at du er student og ikke har råd til det dyreste akkurat.

Kremen jeg tenkte på koster oppimot 10.000 kr, og ikke vet jeg om den virker heller. Finnes garantert rimeligere alternativer.

Skrevet

du kan bare gå innom ja. Du kan jo si at du er student og ikke har råd til det dyreste akkurat.

Kremen jeg tenkte på koster oppimot 10.000 kr, og ikke vet jeg om den virker heller. Finnes garantert rimeligere alternativer.

tenker du på la mer produktene?

Jeg får gå innom og høre hos en hudpleier ja.

Takk for hjelpen:)

Skrevet

Hei! Ville kanskje tatt turen til hudlege, billigere og sikrere det enn hudpleier. Legen vil sikkert kunne si hva som evt. kan gjøres. Og så kan du jo fortelle i forumet hva legen sa, så hjelper du kanskje mange...lykke til uansett! Slike pigmentflekker vil nok avta med tiden, selv om det er en mager trøst nå.

Gjest æsjemeg
Skrevet

hei. har samme problemet. mine flekker begynner å avta, dvs de er blitt blekere, men nå er det gått faktisk nesten et år..så je vurderer laser!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...