Gå til innhold

Jeg vil hjelpe...


anina1365380802

Anbefalte innlegg

anina1365380802

... barn, unge, foreldre.. Jeg har en kort tid vært medisinert og sykemeldt for depresjon, men er på bedringens vei(har aldri vært psykisk syk tidligere). Jeg ser det slik at for mye har hendt på kort tid i mitt liv, og jeg har aldri funnet min nisje i mine 32 år. Jeg og min mann har i flere år vurdert og bli fosterforeldre, vi har 2 skjønne barn som er harmoniske og glade:) Jeg har en egen evne til å tiltrekke meg barn og voksne som sliter med selvtillit og relasjoner, jeg sliter med de samme tingene selv, men virker sterk og stolt på utsiden. Jeg har nå "sett lyset", jeg vil hjelpe barn og voksne hvis jeg kan. Jeg vurderer å gå på skole, men vet ikke om økonomien vil rekke med bare en inntekt over flere år, vi får regne på det. Men, vi kan jo begynne som fosterforeldre, og så kan jeg jobbe meg videre derifra. vi har et stort nettverk, og barna er positive til å få flere familiemedlem:) Jeg vet at vi må inn med helseattest for å søke som fosterforeldre, og lurer på om jeg har "ødelagt" mine muligheter med denne nedturen min?? Hva synes dere her i forumet, er det noen som har kjennskap til dette temaet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

saa bra :)

jeg har ingen kjennskap til temaet overhodet, men jeg maatte bare si at jeg syntes dette virket kjempeflott. det er altfor mange barn der ute som trenger en stoedig familie.

at du har gaatt paa en smell og vaert syk gjoer deg, i mine oeyne, bare enda mer "nyttig"/"mennesklig".

Lykke til.

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Hvis du sliter med relasjoner selv, så vil jeg anbefale deg å bli mye stødigere på dette før du tar til deg f.eks. fosterbarn som kan være svært krevende og hvor forutsetningen for å takle det gjerne er at man er svært stabil, trygg på seg selv og sine grenser, og kan gå fremom som en god rollemodell ang sosialt samspill m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anina1365380802

saa bra :)

jeg har ingen kjennskap til temaet overhodet, men jeg maatte bare si at jeg syntes dette virket kjempeflott. det er altfor mange barn der ute som trenger en stoedig familie.

at du har gaatt paa en smell og vaert syk gjoer deg, i mine oeyne, bare enda mer "nyttig"/"mennesklig".

Lykke til.

Mvh.

Tusen takk for innspill:) Jeg føler vell at depresjonen er over, jeg har plukket alle løse tråder i livet mitt, gjort endringer som skulle vært gjort for lengst, ser at uheldige omstendigheter (som dødsfall) fikk meg inn i depresjonen. Møtte vell på en måte veggen, og mener å ha revet den ned:) Jeg er enig i at man skal være 110% klar til å bli fosterforeldre, og jeg regner med at legen min, som jeg stoler på, blir å nekte meg helseattest hvis han mener at jeg ikke er klar. Men mens jeg venter på å få tatt dette opp med han, så spør jeg her:) Jeg håper ikke at jeg har "ødelagt" muligheten for å bli fosterforelder for alltid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...