Gå til innhold

angst etter bruk av antibiotika/infeksjon?


Gjest AriadneX

Anbefalte innlegg

Gjest AriadneX

Hei Jeg er en kvinne på 41 som i august ble laprascopert og fjernet to store muskelknuter. Dessverre gikk det litt skeis, og jeg fikk 3 store hematomer. To på buken og ett i bekkenbunnen. Det ene ble infisert, og jeg ble innlagt på sykehus i 10 dager. Her drenerte de hematomet under narkose, og ga meg noen saftige doser antibiotika. (Flagyl og Doxylin)

Jeg kan også nevne at jeg ved begge operasjonene reagerte kraftig på narkosen. Jeg våknet opp og var nesten paranoid og søvnløs i to døgn. Denne reaksjonen antok anestesilegen skyldtes det kvalmestillende middelet Zofran.

Greia er at jeg i ettertid har vært veldig plaget av angst og spenninger. Angstanfallene kan vare i nesten ett døgn på det verste, og de føles mer fysisk relatert enn andre panikkanfall. (Som jeg er kjent med. Disse varer normalt maks en halvtime, og kan lindres på ulike måter. De uvante panikkanfallene reagerer hverken på pusteøvelser, yoga, prat eller valium...)

Jeg tåler antibiotika ganske dårlig. magen er fremdeles i ulage, slimhinnene irriterte, og huden klør. Så jeg lurer på om her kan være noen sammenheng? Fastlegen min mener at selve opplevelsen kan ha vært såpass traumatisk at angsten har fått grobunn, og selvom jeg er åpen for at det kan være tilfelle, FØLER jeg likevel at det ikke stemmer helt. (Jeg har etterhvert blitt kjent med angst, og klarer ikke helt å henge disse anfallene på samme knagg. De mangler tankespinnet, jeg er ikke spesielt deppa, bl.a.)

Så spørsmålet er: er man kjent med at infeksjoner eller antibiotikabruk kan gi økt angst? Hva kan jeg i såfall gjøre? Takk for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...