Gå til innhold

Til alle som har lykkes med Carr-boka!

Anbefalte innlegg

Gjest Loth_73
Skrevet

Jeg er nå en ikke-røyker! Jeg har sluttet å røyke, og trives forbausende godt med det. Min nye tilværelse har jeg nytt i to dager, og syns alt er veldig enkelt.

Vil jeg på noe tidspunkt få det verre enn nå?

I går, min første røykfrie dag, var jeg litt rastløs og mer sulten enn vanlig, mens i dag merker jeg ingenting til noe av dette. Jeg gikk fra 12-15 om dagen til 0.

Har jeg verre ting i vente? Noe å være obs på?

Gjest eks-røyker
Skrevet

Nei, du får det ikke verre. Du er en ikke-røyker nå. :-)

Etter 30 år som nikotinslave med rulletobakk, morrarøyken med dype magedrag var det som fikk meg opp av senga, utallige mislykkede slutt-forsøk bak meg sluttet jeg i juli i fjor. Jeg sto opp på den dagen jeg hadde satt til røykeslutt og gratulerte meg selv som ikke-røyker. Jeg glemte fort den uvanen min, og med den nye røykeloven blir jeg heller ikke påminnet den.

Det er herlig og jeg vet at jeg aldri, aldri kommer til å tenne en sigarett mer!

Gjest levelenge
Skrevet

Gratulerer som ikke-røyker! En av mine små erfaringer (sluttet mange ganger før jeg klarte det) var at: oi, dette var lett! I et svakt øyeblikk kan da hjernen tøyse litt med deg og tenke at" jeg tar noen røyk bare akkurat nå, så slutter jeg etter det, det var jo så lett.."

Skrevet

Gratulerer som ikke-røyker! En av mine små erfaringer (sluttet mange ganger før jeg klarte det) var at: oi, dette var lett! I et svakt øyeblikk kan da hjernen tøyse litt med deg og tenke at" jeg tar noen røyk bare akkurat nå, så slutter jeg etter det, det var jo så lett.."

Jeg vet. Jeg har ikke tenkt til å prøve å slutte en gang til. Nå har jeg gjort det for første og siste gang i mitt liv. Nemlig å slutte å røyke.

I dag er det dag tre, og på kvelden i går, måtte jeg ta bikkja med ut på en GOD tur før det ga seg. Ikke direkte sug, men mer litt rastløs og usikker.

I dag kjennes det bra ut til nå. Tenker fremdeles mye på røyking, men det skulle bare mangle. Det finnes ingenting positivt ved å røyke, og jeg har ikke lyst på.

Og selv om det føles enklere enn fryktet, er det ikke akkurat en dans på roser. Veldig uvant, men også uventet enkelt.

Kommer nok til å legge på meg, men da får jeg ut og gå mer, eller sykle inne. Heller feit enn kreft. Fedme kan man jobbe av seg igjen. Det går ikke med kreft.

Skrevet

Jeg opplevde ingen forverring etter hvert. Hele røyke-slutten var nesten behagelig, spør du meg :-)

Skrevet

Jeg opplevde ingen forverring etter hvert. Hele røyke-slutten var nesten behagelig, spør du meg :-)

Gratulerer!

Skrevet

Gratulerer! :-)

Jeg merket ingen forverring. Jeg fikk mye negativ respons når jeg proklamerte min nye ikke-røyker-status samme dagen jeg var ferdig med boka. Men jeg _visste_ at jeg var ferdig med røyken, og at jeg var en ikke-røyker, selvom mange mente det var aaaaltfor tidlig å si.

Nå er det... hm... 1 år og 7 mnd siden jeg sluttet og jeg har ikke hatt lyst på røyk en eneste gang.

Av og til er jeg i situasjoner der jeg registrerer at nå ville det vært naturlig å ta en røyk dersom jeg fremdeles hadde røkt. Men da bare registrerer jeg det - og så er det greit.

Lykke til og gratulerer med en røykfri tilværelse! :-)

Skrevet

Hei, og gratulerer :)

Skjønner veldig godt hvorfor du spør. Jeg sluttet for ca tre uker siden, og har ikke hatt røyksug en eneste gang. Og det føles veldig rart, og faktisk ganske skummelt. Jeg har lagt på meg, men ikke mer enn 3 kg. Og det skal bort ved hjelp av trening. Jeg har sluttet flere ganger tidligere, og det føltes helt annerledes enn nå. Når folk ler litt og er mistroiske, så sier jeg det på denne måten. De andre gangene prøvde jeg å slutte, nå har jeg sluttet. Og det er den store forskjellen!

Lykke til videre både til deg og til meg og til alle andre som er like lure som oss :)

Gjest Loth_73
Skrevet

Gratulerer! :-)

Jeg merket ingen forverring. Jeg fikk mye negativ respons når jeg proklamerte min nye ikke-røyker-status samme dagen jeg var ferdig med boka. Men jeg _visste_ at jeg var ferdig med røyken, og at jeg var en ikke-røyker, selvom mange mente det var aaaaltfor tidlig å si.

Nå er det... hm... 1 år og 7 mnd siden jeg sluttet og jeg har ikke hatt lyst på røyk en eneste gang.

Av og til er jeg i situasjoner der jeg registrerer at nå ville det vært naturlig å ta en røyk dersom jeg fremdeles hadde røkt. Men da bare registrerer jeg det - og så er det greit.

Lykke til og gratulerer med en røykfri tilværelse! :-)

Det kjenner jeg meg igjen i!! Det er i dag ni dager siden jeg stumpet røyken for godt. Kun EN gang har jeg kjent at jeg kunne tenkt meg en røyk, men det gikk så fort over at jeg knapt merket det.

Flere ganger har jeg tenkt at nå ville jeg funnet fram tobakken og begynt å rulle røyk, og så: "Men jeg røyker jo ikke lenger!! Jippi!! Jeg slipper å røyke!! Juhuu!!" :-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Gratulerer så mye!!

Jeg sluttet for 9 dager siden, og synes det også er forbausende lett.

Jeg har også vært rastløs og litt mer sulten enn vanlig - men ikke noe røykesug.

Hurra for oss :o)

• 3 uker senere...
Skrevet

[quote name=Vibbi :o)' timestamp='1107857115' post='2439558]

Gratulerer så mye!!

Jeg sluttet for 9 dager siden, og synes det også er forbausende lett.

Jeg har også vært rastløs og litt mer sulten enn vanlig - men ikke noe røykesug.

Hurra for oss :o)

Flink du er!! Og gratulerer som ikke-røyker!! Er nå røykfri på sjette uka, og dette her går som en drøm!!

Nå de siste par ukene har jeg prøvd å legge merke til når på dagen jeg tenker på røyk første gang. Ikke tenker at jeg har lyst på en, for det har jeg ikke hatt, men tanker som: "Røyk. Åja, jeg har sluttet, jeg! Så herlig!" eller "Nå skal h*n ut og røyke. Røyker ikke lenger, jeg!"

Rekorden min er halv tre på ettermiddagen.

Det er fantastisk å være ikke-røyker!

• 4 uker senere...
Skrevet

Nei, jeg tror faktisk bare du får det lettere etter hvert jeg da..

Jeg slutta sjøl å røyke i høst(riktignok ikke ved hjelp av boka, men ved hjelp av viljestyrke), og jeg har ikke savna det en eneste gang - og det etter å ha røyka i 17 år! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...