Gå til innhold

kan man bli dårlig psykisk av å ha menstruasjon?


Gjest Timari

Anbefalte innlegg

Har lenge vært plaget med PMS. Nå har jeg fått mensen igjen og i dag våknet jeg helt skjelven og klarte ikke å roe meg ned. måtte til slutt ty til rivotrilen for å få ro.

Jeg har ellers vært fint lenge når det gjelder angsten osv. Kan menstruasjonen spille en rolle her? eller er det mest før menstruasjonen man kan oppleve slik symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg merker at humøret ble veldig utstabilt før jeg får mensen og de første dagene etter at jeg får mensen.

Nå tar jeg en nattlysolje, sink, og forskjellige vitaminer og har ikke lenger de humørsvingingene før eller under mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at humøret ble veldig utstabilt før jeg får mensen og de første dagene etter at jeg får mensen.

Nå tar jeg en nattlysolje, sink, og forskjellige vitaminer og har ikke lenger de humørsvingingene før eller under mens.

Hei, fysioterapi kan hjelpe deg.det har iallfall hjulpet meg med samme plagene.Slapp og gå og vente på blødningen.Ble nesten overrasket hver gang, fordi jeg ikke ble dårlig lenger dagene før.Du kan få henvisning av legen din til noe som heter psykomotorisk behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Jeg har også merker at angsten/tvangen blir værre når jeg skal ha mensen..

men merker du det når du først har fått mensen også? Eller er det bare dagene før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan man helst klart. Jeg er ikke engang plaget med PMS, men når mensen kommer blir jeg skikkelig deprimert. Begynner å grine mye lettere enn ellers og alt mulig. Det ble bedre etter at jeg startet på Seroxat (for depresjon og sosial angst) men jeg er fortsatt mer nedfor under mensen enn ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men merker du det når du først har fått mensen også? Eller er det bare dagene før?

Hei Timari!

Jeg merker det også under mensen.

Når den er ferdig kjenne rjeg at roen igjen senker seg litt. jeg er utrolig stresset og har mye angst under mensen også. Sover dårlig, våkner mye, drømmer mye osv.

Men dette gir seg når mensen har vart ett par dager. På slutten av mensen er jeg bedre igjen..

Sover du også dårligere osv?

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest calestia

jepp. hadde det sånn. Før, etter og under mens..

Begynte på p-pillen yasmin, som skal være bra mot pms.og smerter. Etter tre mnd hadde jeg ikk plagene lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...