Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ofte små blanke kuler i huden. Særlig på lårene, overarmene,leggene og nakken. Når jeg klør på dem.blir de røde og utvider seg.Ofte kommer det en ny kul tett ved når den forrige snart er grodd.Er det en form for kreft som skal behandles?

Fortsetter under...

Per Helsing, hudspesialist
Skrevet

Hei,

hvis du engster deg for hudkreft, synes jeg du bør snakke med legen din. Det kan ikke bli noe endelig avklaring ved hjelp av råd du får via nettlege.

Når det er sagt høres ikke dette ut som hudkreft. Jeg antar at disse kulene dine forsvinner etter noen tid, det gjør som regel ikke kreft, ei heller er det vanlig med mange forskjellige kuler i huden ved de vanligste former for hudkreft.

Hva kan du så være plaget med? Det er ikke så godt å uttale seg om uten å ha sett dem, men det finnes noe som heter kløknuter, som regnes å være en reaksjon på kløe i huden. Disse knutene klør betydelg. Kortisonkremer kan hjelpe, lysbehandling likeså.

Igjen, en doktor burde nok se dette.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...