taustua Skrevet 13. januar 2005 Skrevet 13. januar 2005 Jeg får ofte små blanke kuler i huden. Særlig på lårene, overarmene,leggene og nakken. Når jeg klør på dem.blir de røde og utvider seg.Ofte kommer det en ny kul tett ved når den forrige snart er grodd.Er det en form for kreft som skal behandles? 0 Siter
Per Helsing, hudspesialist Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Hei, hvis du engster deg for hudkreft, synes jeg du bør snakke med legen din. Det kan ikke bli noe endelig avklaring ved hjelp av råd du får via nettlege. Når det er sagt høres ikke dette ut som hudkreft. Jeg antar at disse kulene dine forsvinner etter noen tid, det gjør som regel ikke kreft, ei heller er det vanlig med mange forskjellige kuler i huden ved de vanligste former for hudkreft. Hva kan du så være plaget med? Det er ikke så godt å uttale seg om uten å ha sett dem, men det finnes noe som heter kløknuter, som regnes å være en reaksjon på kløe i huden. Disse knutene klør betydelg. Kortisonkremer kan hjelpe, lysbehandling likeså. Igjen, en doktor burde nok se dette. Vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.