Gå til innhold

Lov om tilrettelegging på høgskole, finnes det?

Anbefalte innlegg

Gjest også kronisk syk

Har postet dette innlegget på åpent forum også

Har høgskole/universitet plikt til å tilrettelegge undervisningen for funksjonshemmede? Noen som vet og som kan henvise til en eller flere lover?

Jeg har leita i lover, men finner ikke noe om tilrettelegging.

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest tottlå

Tror det finnes, men kan ikke henvise til noe....

Jeg vet iallefall at på mitt universitet blir det tilrettelagt for svaksynte og rullestolbrukere. Det ble ekstra tilrettelagt etter de svaksynte tok opp saken i studentavisen.....

De skal iallefall strekke seg så langt de kan....usikker på plikt... men universitetet skal iallefall ha egen rådgivningskontor for funksjonshemmede, hvor "bra" de er varierer (individuelt?) men kontakt dem så snart du vet hva du skal studere.

Gjest også kronisk syk

Jeg har sjekket opp saken og JA høgskolen er lovpålagt å gi alle som ønsker det en høyere utdannelse. Så nå er det bare å be skolen om det som trengs for å klare studiene også må de i samarbeid med trygdekontoret og hjelpemiddelsentralen fikse det. Enten det gjelder å få en privat lærer eller det gjelder å få fysiske hjelpemiddler.

• 1 måned senere...
Gjest Timari

Tror det finnes, men kan ikke henvise til noe....

Jeg vet iallefall at på mitt universitet blir det tilrettelagt for svaksynte og rullestolbrukere. Det ble ekstra tilrettelagt etter de svaksynte tok opp saken i studentavisen.....

oj da . Her på mitt fakultet anstrenger de seg svært lite for å tilrettelegge for synshemmede. Og enda de er et spesialpedagogisk fakultet :) Her endrer de bare eksamensform rett etter at studiet har startet uten å tenke på at de har studenter med funksjonshemninger som har behov for slike endringer, enten det er eksamen eller pensumendringer på et langt tidligere tidspunkt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...