Gå til innhold

Seroquel


Gjest redde meg

Anbefalte innlegg

Gjest redde meg

Spørsmål om seroquel.

Har blitt anbefalt å ta seroqel i lav dose om kvelden for å dempe uro, tanker og for å få sove.

Lurer på om det er farlig å prøve den ut en uke for å se hva som skjer? Jeg er redd for nevroleptika, men vil også gjerne bli roligere om kvelden. Mot litt forvirring og uro, angst. Er det i orden å prøve serquel mot det? Er det dumt å ta det i lengre tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar en lav dose seroquel mot uro og tankekjør. Legen har sagt til meg at dette ikke er farlig. Seroquel gis normalt i mye større doser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest izzabell

Brukte seroquel i en stund mot psykose. Fikk uholdbare bivirkninger med kramper og smerter i låret, måtte ligge å strekke ut og riste på det. Så jeg måtte slutte. Det gikk over med en gang og har ingen varige men. Så er nok ikke farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redde meg

Jeg tar en lav dose seroquel mot uro og tankekjør. Legen har sagt til meg at dette ikke er farlig. Seroquel gis normalt i mye større doser.

Takk for svaret ditt.

Jeg får ikke sove gjennom natten pga angst. Lurer på om seoquel hjelper mot det. Lurer også på om man blir trøtt dagen etter. Får se om jeg tør å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redde meg

Brukte seroquel i en stund mot psykose. Fikk uholdbare bivirkninger med kramper og smerter i låret, måtte ligge å strekke ut og riste på det. Så jeg måtte slutte. Det gikk over med en gang og har ingen varige men. Så er nok ikke farlig.

Det hørtes ikke så bra ut med de bivirkningene. Takk for svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er overhode ikke farlig. Du har intet å tape på å prøve. Derimot kan det godt hende at du får det langt bedre. Vær forberedt på at det kan ta litt tid å finne riktig dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest redde meg

Det er overhode ikke farlig. Du har intet å tape på å prøve. Derimot kan det godt hende at du får det langt bedre. Vær forberedt på at det kan ta litt tid å finne riktig dose.

Takk for svaret ditt. Kanskje jeg skal prøve seroquel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest calestia

Takk for svaret ditt.

Jeg får ikke sove gjennom natten pga angst. Lurer på om seoquel hjelper mot det. Lurer også på om man blir trøtt dagen etter. Får se om jeg tør å prøve.

jeg sover veldig godt på den. Bruker høy dose da. Jeg har vansker med å stå opp, men det kan like godt komme av at jeg er utrolig deprimert om morgenen.

De virker masse mot uro og rare ting i hodet. Roer meg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...