Gå til innhold

henger sosial angst og unnvikende pf nødvendigvis sammen?


Gjest klør meg i hodet

Anbefalte innlegg

Gjest klør meg i hodet

Kjenner en jente som sier at hun har denne diagnosen. Det jeg finner bemerkelsesverdig er at hun tar en skuespillerutdannelse. Trodde at folk som hadde denne type diagnose hadde så stor sosial angst at en slik utdannelse nærmest ville bli umulig for dem? Hun er ellers ikke noe unnvikende i forhold til meg eller venner. Iallefall som jeg har observert.

Vet at hun sliter med generell angst og depresjon i perioder. Men hva kan ha ført til at hun har fått denne personlighetsforstyrrelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snoopy83

Ang. skuespillerutdannelsen: det er en kjent sak at enkelte skuespillere (ofte de beste) er sosialt tilbaktrukne/unnvikende.

Kevin Costner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest med tanker

Kanskje det er annerledes å spille skuespill, for da er en ikke seg selv, da spiller en jo en annen rolle. I forbindelse med sosialangst er ofte møter med mennesker som vet hvem en er verst, har jeg lest. Publikum kjenner en nødvendigvis ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som sosial angst som er lærer. Hun sier det er veldig lett å stå på scener, undervise etc,. men at angsten kommer i forhold til venner/bekjente som hun ikke er trygg på.For meg er det logisk at en kan ha angst for ikke å bli likt, være bra nok, strekke til ol, og likevel være skuespiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...