snuppehøna Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Jeg har i lang tid slitt med søvnproblemer..Innsovningsvansker og det med at jeg våkner midt på natta og ikke får sove igjen..Dette skjer nesten hver eneste natt..Våkner etter 3-4 timer..Det er veldig slitsomt,for når jeg først har våknet så bruker jeg timer på å sovne igjen..Jeg har prøvd ulike sovetabletter..Jeg orket ikke bruke disse fordi jeg følte meg sløv og døsig hele neste dag,og fikk lite ut av dagen..Bare halvsov hele dagen..Noen som har noen søvntips eller vet om noen naturprodukter som ikke har bivirkninger som man kan få kjøpt på helsekost??Jeg må bare si at jeg går på antideppresiva,cipralex..Kan dette være med å forsterke søvnvanskene mine og den uroligheten jeg har i kroppen når jeg skal legge meg ned for å sove??..Blir fortvilet jeg....Vil ikke ha det sånn mere! 0 Siter
Gjest det er grusomt Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Vet du, noe jeg vet som garantert virker på søvnproblemer, er å spise sunt og trene. Jeg også hadde søvnproblemer tidligere,sovna først kl.3 og våkna 11, men da jeg begynte å spise sunt å trene hver dag, sovna jeg kl.10-11, og var lysvåken kl.9. Var SÅ herlig. Også må du ikke spise sent på kvelden, spesielt sjokolade, og drikke kaffe. Har du prøvd kamomille te? Den skal virke beroligende... Men jeg vet ikke hvordan det er med de antidep. tablettene du bruker. Om de forverres saken. Spør på Psykiatri. Der vet de det sikkert;) 0 Siter
Bitis Gabonica Skrevet 15. januar 2005 Skrevet 15. januar 2005 Vet du, noe jeg vet som garantert virker på søvnproblemer, er å spise sunt og trene. Jeg også hadde søvnproblemer tidligere,sovna først kl.3 og våkna 11, men da jeg begynte å spise sunt å trene hver dag, sovna jeg kl.10-11, og var lysvåken kl.9. Var SÅ herlig. Også må du ikke spise sent på kvelden, spesielt sjokolade, og drikke kaffe. Har du prøvd kamomille te? Den skal virke beroligende... Men jeg vet ikke hvordan det er med de antidep. tablettene du bruker. Om de forverres saken. Spør på Psykiatri. Der vet de det sikkert;) Jeg fikk søvnproblemer av Cipramil, som var forløperen til Cipralex. Er ikke lege, men jeg vil ikke utelukke at hunden kan ligge begravet der. Av naturpreparater finnes det en god del. F.eks. Valerina Forte/Valerina Natt, Relaxir m m. De fleste inneholder slikt som valerianarot, kamille og sitronmelisse. M.a.o. helt harmløst. For meg har det ikke virket, men jeg kjenner andre som blir trøtte av slike midler. Selv synes jeg det hjelper å få mye frisk luft i løpet av dagen. Blodhard trening er ikke nødvendig, men en tur i skauen f.eks - det synes jeg er avstressende. Noe annet jeg liker er å høre lydbøker på senga. Da blir jeg rett og slett så trøtt av jeg sovner frra hele greia etter en stund. Så finner jeg fortsetter jeg sånn cirka der jeg slapp neste kveld. Radio eller noe rolig musikk kan også være bra. Noen sverger til yoga og diverse avspenningsteknikker. Ellers er det søvnfremmende piller av den mer ikke-vanedannende typen. F.eks. Tolvon, som egentlig er en type antidepressivum.Man kan trygt kombinere denne med Cipralex, og man kan få det i veldig små doser. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.