Gå til innhold

NHD - seponering av zeldox - haster


bassse

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har begynt på zeldox for BDD, og nå kommet opp i en dose på 2x40mg. Problemet er at

den fører til helt utålbar akatesia, så jeg ønsker å slutte umiddelbart. Jeg kan ikke nå psykiateren min på telefon før på tirsdag. Er det problemfritt å kutte helt ut fra 80mg/dag, eller bør jeg trappe ned over noen dager?

Mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Så lenge du ikke har tatt den lenge og/eller for en psykoselidelse, skulle det være ufarlig å bryte tvert av.

Men kanskje ville det være tilstrekkelig å gå ned till 40 mg x 1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke har tatt den lenge og/eller for en psykoselidelse, skulle det være ufarlig å bryte tvert av.

Men kanskje ville det være tilstrekkelig å gå ned till 40 mg x 1?

Takk for svar! Har nettopp begynt ja, og tar den ikke for psykoser, bare BDD.

Jeg merker at hvert milligram zeldox fører til tilsvarende akathisia. Slik har det dessverre vært med alle nevroleptika jeg har prøvd (risperdal, leargactil og nå zeldox). Da vil det vel mest sannsynlig ikke være mulig for meg å bruke nevroleptika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zullina

Takk for svar! Har nettopp begynt ja, og tar den ikke for psykoser, bare BDD.

Jeg merker at hvert milligram zeldox fører til tilsvarende akathisia. Slik har det dessverre vært med alle nevroleptika jeg har prøvd (risperdal, leargactil og nå zeldox). Da vil det vel mest sannsynlig ikke være mulig for meg å bruke nevroleptika?

hva er akathisia?

lurer på om det var det jeg og slet med på anti psykotika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...