Gå til innhold

kan JEG klare det tro?


Gjest klimpo

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har slitt med sosial angst men får behandling hos psykolog. Der har jeg tatt opp mye grums fra barndommen, og føler at jeg nå at jeg er blitt bedre inni meg, selvtlliten øker og jeg føler meg sterkere.

men jeg har likevel et snev av sosial angst, føler meg ofte utilpass, men likevel ikke i så stor grad som før.

psykolgen min sier at grunnlaget mitt er nå i orden og resten må jeg på en måte øve på. det skjønner jeg jo, men det er også veldig skummelt.

så endelig til det jeg lurer på: jeg tar hovedfag og jeg har senere lyst å bli lærer. men så tenker jeg at nei det kan da ikke jeg bli... er det noen som har erfaring med dette, og som kan si at det kommer til å gå bra, at det er øving det å stå foran msk og prate,og at jeg kan bli lærer jeg og? føler jeg har alt det andre som skal til å bli lærer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest calestia

øv og øv!! oppsøk situasjoner.

Angsten vil bli mindre og mindre, kanskje blir den ikke borte, men du vil hanskes med den.

Sats alt du orker, det er verdt det.Og du har jo allerede kommet svært langt!

Så ja.. du kan klare det. Man blir sterk av å hanskes med angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...