Gjest reddharen Skrevet 5. august 2000 Del Skrevet 5. august 2000 Hei Jeg har hatt bulimi i 9 år nå. Jeg vet at dette gjør skade på tennene og bør går til tannlege regelsmessig. Men det er et problem for meg at jeg har fullstendig skrekk for å ligge i tannlegestolen. Jeg ble seksuelt misbrukt som barn og senere voldtatt. Og tanken på å ligge i den stolen og en som bøye seg over meg, det er skremmende. I tillegg er jeg redd for at jeg skal ha så mye skade at det blir flaut.Det har hendt at jeg har hatt vondt i perioder. Men jeg tør bare ikke å gå til tannlege. Sist jeg var hos tannlegen var for 7 år siden. Jeg fikk helt panikkanfall. Jeg ba tannlegen om å stoppe, men han nektet. Jeg var redd og det var kjempevondt. det har ført at jeg rett og slett ikke stoler på tannlegen. Hva kan jeg gjøre? Hva er mulighetene for å få narkose? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/1706-tannlegesrekk-og-bulimi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 6. august 2000 Del Skrevet 6. august 2000 Hei reddharen. Bulimi og tannlegeskrekk er en særs dårlig kombinasjon. Det er i grunnen bare du selv som kan gjøre noe med dette. Det er vel lettere å si det enn å gjøre det, men du må nok ta deg selv i nakken og begynne et sted. Jeg ville prøvet å finne frem til en tannlege som har innsikt i slike problemer som du har. Den lokale tannlegeforeingen på stedet du bor kan sikkert hjelpe deg med dette. Ved universitetstannklinikkene i Bergen og Oslo finnes det grupper med spesiell kompetanse på dette. Det er flere veier å gå, men du må selv ta det første skritt. Det tilbys ikke narkosebehandling som dekkes av det offentlige, men noen tannleger kan tilby lystgass eller effektive beroligende medikamenter. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/1706-tannlegesrekk-og-bulimi/#findComment-6112 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.