Gjest rutangis netu Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Hva betyr 'middelaldrende kjerring', i alder mener jeg? Kommer an på hvem du spr. Siden du spør meg sier jeg 40-55-60. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Kommer an på hvem du spr. Siden du spør meg sier jeg 40-55-60. Jeg spør jo deg. Hm så du mener at vi 40+ er middelaldrene kjerringer, jeg liker bedre 'middleaged teenages'. 0 Siter
Gjest rutangis netu Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Jeg spør jo deg. Hm så du mener at vi 40+ er middelaldrene kjerringer, jeg liker bedre 'middleaged teenages'. Hørtes penere ut det ja! Det middelaldrende-begrepet må nok revurderes etter som tida går. Våre besteforeldre så jo gamle ut når de rundet 40, kanskje enda tidligere. Våre mødre kledde seg som gamle kjerringer (der var det igjen!) fra de var 30. Mens vår generasjon middelaldrende går kledd i samme klær som døtrene våre. Kjenner folk som er 70 som går likedan kledd som de som er 30. Så grensene er litt visket ut. Vi får si at vi er som vi føler oss! 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Hørtes penere ut det ja! Det middelaldrende-begrepet må nok revurderes etter som tida går. Våre besteforeldre så jo gamle ut når de rundet 40, kanskje enda tidligere. Våre mødre kledde seg som gamle kjerringer (der var det igjen!) fra de var 30. Mens vår generasjon middelaldrende går kledd i samme klær som døtrene våre. Kjenner folk som er 70 som går likedan kledd som de som er 30. Så grensene er litt visket ut. Vi får si at vi er som vi føler oss! Jeg vil si at det er feil å kle seg likt uansett alder. Jeg går aldri med bar mage som døtrene mine gjør, og går i en helt annen type klær enn min mor på nesten 70. Det kan også komme av forskjellige livssituasjoner, men hovedsakelig synes jeg at det kan bli latterlig hvis vi som er 40+ kler oss som de unge i dag. En annen ting er at vi kler oss som den gangen vi var unge, og det gjorde ikke våre formødre. De skiftet klesstil etter alder. 0 Siter
Gjest rutangis netu Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Jeg vil si at det er feil å kle seg likt uansett alder. Jeg går aldri med bar mage som døtrene mine gjør, og går i en helt annen type klær enn min mor på nesten 70. Det kan også komme av forskjellige livssituasjoner, men hovedsakelig synes jeg at det kan bli latterlig hvis vi som er 40+ kler oss som de unge i dag. En annen ting er at vi kler oss som den gangen vi var unge, og det gjorde ikke våre formødre. De skiftet klesstil etter alder. Bar mage på 50-åringer synes jeg er latterlig også. Men hvis du tar vekk ytterpunktene (bar mage /'kjerringklær') så bruker jeg mye av de samme klærne som en 25-åring og 70-åringer bruker noen av de samme klærne som meg. Olabukser feks, brukes jo av alle aldersgrupper nå. Mange 70-åringer har jo 'unge' frisyrer, før var det jo kjerringpermanent. Og mange topper/gensere brukes jo omhverandre av de forskjellige aldersgrupper. Har venninner (+/- 50) som byttelåner klær med døtrene (selv har jeg ingen døtre). Og disse venninnene mine er ikke bar-mage-typen, men har en mer voksen klesstil. Men så er jo døtrene deres over fjortisalderen da! Det latterligste jeg ser er damer som på avstand ser ut som tenåringer, og når du nærmer deg ser du alle rynkene. DET er patetisk det! 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Bar mage på 50-åringer synes jeg er latterlig også. Men hvis du tar vekk ytterpunktene (bar mage /'kjerringklær') så bruker jeg mye av de samme klærne som en 25-åring og 70-åringer bruker noen av de samme klærne som meg. Olabukser feks, brukes jo av alle aldersgrupper nå. Mange 70-åringer har jo 'unge' frisyrer, før var det jo kjerringpermanent. Og mange topper/gensere brukes jo omhverandre av de forskjellige aldersgrupper. Har venninner (+/- 50) som byttelåner klær med døtrene (selv har jeg ingen døtre). Og disse venninnene mine er ikke bar-mage-typen, men har en mer voksen klesstil. Men så er jo døtrene deres over fjortisalderen da! Det latterligste jeg ser er damer som på avstand ser ut som tenåringer, og når du nærmer deg ser du alle rynkene. DET er patetisk det! Jeg har to døtre, og siden de er slanke begge to kan vi ikke byttelåne klær. Det kan vi derimot med vesker og tilbehør, sminke ol. Gjett om det irriterer meg når mine ting får føtter og forsvinner. Det er riktig at jeg har klær som 70-åringer kan bruke også, men min mor har aldri brukt olabukser og hennes klesstil kunne jeg aldri tenkt meg. Jeg mener ikke å kritisere henne på noe vis, hun kler seg pent og fint. Jeg vil ha naturmateriale f.eks., er kanskje fremdeles bittelite 'flower-power' dame, det ville hun aldri brukt. Hun bruker halvlange skjørt når jeg bruker bestandig lange skjørt. Jeg bruker bomullsskjorter og store gensere når hun bruker mer syntetisk materiale. Og de kort-korte toppene på ungdommene mine ville være aldeles latterlig og usmakelig på menneske i min alder og min størrelse. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.