Gå til innhold

Flere som har det slik..


Gjest Kristhild

Anbefalte innlegg

Gjest Kristhild

Når jeg er i kantina på uninversitet så føler jeg meg aldri sikker på om jeg kan sette meg ned ved et bord der andre sitter, hvis jeg ikke kjenner dem kjempegodt. Er på talefot og snakker mye med de fleste på studiet mitt, men det å sette meg ned ved et bord uten å ha fått en invitasjon synes jeg er kjempevanskelig. Ofte må andre hente meg og si "du kan jo godt komme og sitte her sammen med oss". Da føler jeg meg også kjempedum. Vil jo ikke virke overlegen og at de andre skal tro at jeg ikke vil ha noen ting med de å gjøre. Men jeg synes disse uskrevne reglene er så vanskelige: når kan man sette seg ned hos noen,? og når er man påtrengende.?

Noen som sliter med det samme eller som vil gi meg noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett deg ned akkurat der du føler for! Om de ikke tar godt i mot deg, så vet du i det minste hvilket bord du IKKE skal velge neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt frampå av meg, og ikke vanskelig å komme i kontakt med og tar også lett kontakt med andre.

_Jeg_ ville derfor gått bort til bordet og spurt om det var greit at jeg satte meg ned der.

Kan vanskelig tenke meg at de skulle ha noe voldsomt i mot det. Hvis du ikke er en person som pleier å tute andres ører fulle med å snakke om deg selv, klage hele tida el.l., slik som ingen gidder å høre på.

Vis heller litt interesse for de andre ved bordet er mitt råd til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Akkurat sånn har jeg det og! Sånn har jeg hatt det siden jeg kom til jorden, og det har aldri endret seg.

Men det er bare fordi jeg ikke har brydd meg om å endre på det - det kan du gjøre. Press deg selv, så forsvinner angsten. Snakk med folkene du kjenner, og si til dem hvorfor du må inviteres! Da forsvinner følelsen av at de ikke liker deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...