Gå til innhold

Føflekk-kreft

Anbefalte innlegg

Livvy1365380631
Skrevet

Har nettopp fjernet en føflekk på leggen som jeg fikk vurdert hos en almenlege for ett år siden. Han sa at han ikke trodde det var noe galt med føflekken - 95% sjanse for at den var helt fin. Men han sa at jeg måtte følge med på den; hvis den ble mer enn 5 mm stor, måtte jeg vurdere å fjerne den.

Føflekken har plaget meg det siste året - det vil si, ser ut som at den har vokst litt. Har ikke klødd eller blødd. Den var litt ujevn bare og det så ut som den vokste. Har lest at føflekk-kreft på kvinner oftest oppstår på leggen...

Da jeg like før jul viste føflekken til samme lege, sa han at den hadde vokst og at vi burde fjerne den. Inngrepet ble gjort samme dag. Han sa at han ikke trodde det var kreft, siden føflekken var lys og fin på baksiden. Han sendte likevel føflekken til nærmere undersøkelse.

Så fikk jeg en sjokkmelding forrige uke; legen ringte og sa at svarene var kommet. Det var oppdaget celleforandring, men at det ikke var kreft. Han snakket om at det ikke var ondartede celler, men heller ikke direkte godartede? Forsto det sånn at det kunne oppstå kreft og at det ble anbefalt å skjære dypere i området. Han hadde kun fjernet føflekken på kosmetisk måte. Han har også henvist meg til hudlege som skal sjekke resten av føflekkene på kroppen, før det evt. kuttes dypere i huden på leggen. NÅ HAR JEG ANGST!!! Noen som vet hva jeg nå kan gå i møte????

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...