Gå til innhold

Problemer igjen


stillheten

Anbefalte innlegg

I dag skjedde det. Hun jeg er så redd for på jobben kom inn til meg og sa hun ikke ville ha noe med meg og gjøre. Jeg skjønner ingen ting, men knakk selvfølgelig. Angsten og depresjonen slår da til for fult igjen og nå som det gikk så bra. Det fungerete på jobb, budsjettet klarte jeg og det var noen lettere dager. Hva skal jeg gjøre. Orker ikke gå på jobben, siden jeg bare gikk i dag oppløst i tårer. Er det meningen at man skal tåle slikt? Ikke orker jeg og snakke med henne heller for jeg er så redd. Ikke kan jeg bli sykmeldt for det har jeg allerede vært i ett år. Situasjonen er håpløs og jeg har bare lyst til og hjemme meg. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det som gjør at du er redd henne da?

Jeg tror det beste og mest effektive du kan gjøre er å prøve å virke uberørt av henne.Om du gråter etter at hun er gått er så,men ikke vis henne at det går inn på deg.

Det blir som med mobbere generellt det.

Ikke sikkert dette var det rette svaret til deg,men jeg vet jo ikke hvilke situasjonen helt er.Og da blir det ikke så lett å svare konkret.

Jeg håper ihvertfall at du får det bedre.Det er skikkelig vondt å gå slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer også på hvorfor du er redd for henne...men vet du hva? det verste/ beste man kan gjøre med sånne folk er å overse dem, gjør dem usynlige...gjør henne usynlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør at du er redd henne da?

Jeg tror det beste og mest effektive du kan gjøre er å prøve å virke uberørt av henne.Om du gråter etter at hun er gått er så,men ikke vis henne at det går inn på deg.

Det blir som med mobbere generellt det.

Ikke sikkert dette var det rette svaret til deg,men jeg vet jo ikke hvilke situasjonen helt er.Og da blir det ikke så lett å svare konkret.

Jeg håper ihvertfall at du får det bedre.Det er skikkelig vondt å gå slik.

Er det ingen tillitsvalgt der du er.. Tenker at dette må være en personalsak.Det vil være uholdbart og gå slik for deg. du bør iallfall dele dette med en annen kollega, slik at du slipper og være helt alene. En annen løsning kan være og forhøre seg om omplassering, eller søke deg en annen jobb. Og ta opp denne kampen når du har det tungt fra før av, koster mye, tenker jeg.Prøv og få flere ben og gå på. Kanksje melde deg på en eller annen deltidstudie, eller kurs. det som er viktig, er at du får et nettverk rundt deg, oggjøre noe du har lyst til. Ikke bare ting du må.Livet blir veldig lite og smalt da.Jeg vil egentlig ikke anbefale deg og ta opp kampen med henne, men heller styre litt unna, tenker jeg, i din situasjon.Jeg synes vel egentlig heller ikke at du skal skjule hva hun gjør mot deg.vis henne at du er såret, at det går innpå deg.Hun fortjener og se, at hun virker slik på andre. Og det er vel ingen god atest og få, er det vel.. jeg ville ikke likt og vite at jeg virket slik på andre. Vi er bare mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

jeg lurer også på hvorfor du er redd for henne...men vet du hva? det verste/ beste man kan gjøre med sånne folk er å overse dem, gjør dem usynlige...gjør henne usynlig!

Å gjøre noen usynlig er også mobbing. Da er man ikke noe bedre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gjøre noen usynlig er også mobbing. Da er man ikke noe bedre selv.

av og til må man tanke på seg selv, hvis noen andre gjør deg redd i hverdagen har du rett til å overse den personen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tjohooo

av og til må man tanke på seg selv, hvis noen andre gjør deg redd i hverdagen har du rett til å overse den personen!

Ja, men man vokser mer på å lære seg å forholde seg til den personen på en måte som gjør at en ikke lar seg affektere av det personen skulle komme med, og lærer seg effektive måter å hanskes med det som skulle oppstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men man vokser mer på å lære seg å forholde seg til den personen på en måte som gjør at en ikke lar seg affektere av det personen skulle komme med, og lærer seg effektive måter å hanskes med det som skulle oppstå.

når man lider av angst har man nok av andre ting å ta seg til før man begynner med sånt...men men , det er min mening;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

når man lider av angst har man nok av andre ting å ta seg til før man begynner med sånt...men men , det er min mening;)

Kanskje det kan minimere angsten at man lærer seg å takle ting på en mer assertiv måte enn å prøve å takle de passivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det kan minimere angsten at man lærer seg å takle ting på en mer assertiv måte enn å prøve å takle de passivt?

kan hende men jeg tror at før man tar fatt på andre bør man tørre å komme seg på jobben;) og hvis det kan hjelpe å overse en som gjør deg vondt så er jeg for det. jeg selv holder meg unna mennesker jeg vet stresser meg for å slippe de store følelses opp og nedturene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

kan hende men jeg tror at før man tar fatt på andre bør man tørre å komme seg på jobben;) og hvis det kan hjelpe å overse en som gjør deg vondt så er jeg for det. jeg selv holder meg unna mennesker jeg vet stresser meg for å slippe de store følelses opp og nedturene;)

Joda, men målet på sikt kan vel med fordel være å takle dem på en aktiv måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...