Gå til innhold

Kan noen en lege eller dere andre her inne anbefale gode bøker om sf??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan anbefale

Dødelig ideal av Marya Hornbacher (kan være vond å lese)

Kroppen er min fiende

Sterk/svak- Finn Skårderud

Bøker av Charlotte Buhl

Kjære deg.. Ville være forsiktig med å lese slik bøker ved annet enn at du er på god vei til å bli frisk. De kan gjøre vondt verre. Jeg brukte tidligere slike bøker for å finne tips.. Det er ikke verdt det...

Ta vare på deg selv

*klem*

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Kjære angel fra småprat. Det finnes en rekke bøker om sf. Dersom du ønsker mer skjønnlitteratur kan jeg nevne bl.a; Agerholm,S1996. Hvit porselen. Oslo Aschehoug., Baugstø,L 1997. Speilbilder. Oslo. Oktober. Nordahl, E 1997. Den nærende- den fortærende. spiseforstyrrede tekster. Oslo. Vestalinne forlag.m.m. Hvis du tenker på noe mer generelt om spiseforstyrrelser; Andersson, M Nesset og N ilsen, L 1999. motvektboka FETT NOK ! Oslo, Grønndahl Dreyer., Bull, C 1991. Kampen om kroppen. Oslo. Universitetsforlaget,Christensen, K 1995. Matens mysterium. Om å bli frisk av anorexi, bulimi og tvangsspising. En selvhjelpsbok. Oslo. Aschehoug. Det er en rekke bøker, men dette er noen er forståelige og relativt lettleste.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...